Jahapp

Jag o Harry har bott ihop i en tre-rummare med hans kompis George i runt 8 manader.

Vi flyttade in med honom for o kunna spara pengar till egen lagenhet.

Forra veckan sa George att han ska flytta hem till sina foraldrar igen om fyra veckor. *panik!*

Vi har tyvarr varit lite lata inom lagenhets-soket och ar ungefar lika nara o bli lagenhetsagare som vi var for atta mander sedan.

Vilket ar inte nara alls, vi har inte fixat lan och jag har inte varit pa en visning pa sisadar ett halvar.

Sa vi behover val den har sparken i baken for o komma igang igen.

Vi vill inte stanna i lagenheten sjalva eftersom hyran ar sa hog (ca $600, sa runt 3600 i veckan i svenska. Har betalar man oftast hyra en gang i veckan istallet for en gang i manaden).

Och aven om vi hittar en lagenhet imorgon sa kommer det ta runt sex veckor o fixa med lan o kontrakt.

Att fa en hyreslagenhet nar man bara har tankt bo dar i nagra veckor ar omojligt i Cronulla.

Sa Harry foreslog att vi kan flytta hem till hans foraldrar igen. *suck*

Visst det makes sense o bo dar tills vi koper nat, vi kommer spara pengar, men anda... jag bodde me Harry och hans familj i nastan TRE ar nar jag forst kom till Sydney (patetiskt jag vet, till mitt forsvar kan jag saga att vi inte hade fatt partnervisumet om vi inte hade bott ihop, och jag pluggade och var for fattig for o kunna betala en halv hyra).

Sa jag har redan bott dar tillrackligt om man sager sa.

Hans mamma ar underbar och hans pappa ar helt ok men tanken pa o vara 26 o bo med sin killes foraldrar igen kanns ju sadar...


Men, men... vi far se hur det blir.


On a happier note: Nu ar det mindre an en timma kvar pa jobbet och ikvall ska jag o nagra tjejkompisar till en thai restaurang i Potts Point som heter Opium Den som jag har hort ar grym!

Hoppas ni far en bra torsdagskvall X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0