Skryt



Funderade ett tag pa att ansoka om att bli uppgraderad pa jobbet.

Journalister borjar som J1 och gar stegvis upp till hogsta graderingen, J5 (loneforhojning varje gang).

Jag blev en J2 forra aret och kande att det var dags o ansoka for J3.

Ringde huvudkontoret idag och fick hora att deadlinen var igar, och nasta var inte forrans i November. Men om jag mejlade min ansokan inom nagon timma sa var det ok.

Stress! Plotsligt blev det superbrattom. Och jag blev helt nollstalld nar jag oppnade worddokumentet for att borja skriva.

Det ar ingen ansokningsblankett utan man forvantas fylla ett mejl dar man berattar hur bra man ar pa sitt jobb, och varfor man fortjanar en uppgradering och mer pengar.

Och sadant ar jag inte bra pa.

Kanns sa skrytsamt och konstigt att radda upp anledningar pa varfor man ar bra.

Varfor ska det vara sa?

Nar man har jobbat pa ett stalle i snart tva ar ska det val komma naturligt.

Men efter mycket om och men sa fick jag ivag ett mejl.

Hoppas det gar vagen!


Kommentarer
Postat av: Emmy

Håller tummarna! Har skrivit ett power inlägg idag som kanske kan inspirera dig också! Kram

2011-05-31 @ 08:57:30
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Diana

Lyckospark vannen!

2011-05-31 @ 15:13:10
Postat av: Christina

Håller tummarna jag med! Ja det är underligt att det inte kan komma lite mer naturligt. Amerikanarna verkar få det i modersmjölken, här är alla så bra på att skryta om sig själva känns det som :-)

2011-05-31 @ 18:18:12
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0