Ja! Bring back the dill&graslok chips!

 

I höstas beslöt Ikea att helt satsa på egna märkesvaror i livsmedelssortimentet. Planen var att hela sortimentet med livsmedel, cirka 150 produkter, skulle utgöras av egna varor. Ikea vill erbjuda livsmedel till hög kvalitet till låga priser och vill kunna ta ansvar för produkterna genom hela kedjan. Men livsmedelssortimentet är nu ofullständigt och därför välkomnas nu externa leverantörer igen, skriver Fri köpenskap.

–Just nu har vi inte fullt sortiment. För våra kunders skull har vi bestämt oss för att under en övergångsperiod ta in externa produkter, säger Ylva Magnusson, pressansvarig på Ikea, till Fri köpenskap.

Det rör sig om varor som bröd, rapsolja, godis och charkuterivaror. Ännu är det inte klart hur lång övergångsperioden blir. Fri köpenskap skriver att det handlar om några månader framöver.

Fran Svenska Dagbladets naringsliv

Okej, de sager `for en overgangsperiod', men forhoppningsvis haller den i sig lange (och inkluderar Sydney!)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

JAA! Härligt att de har tänkt om.

2012-01-24 @ 17:25:41
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.com/
Postat av: C

Hej! Skulle jag kunna få maila dig några frågor? Vad har du för email adress?



Ha en härlig dag:-)

//C

2012-01-24 @ 20:50:56
Postat av: GlamPuss

Jaaaa! Jag gillar inte IKEAs egna grejer... Whats the point liksom?? IKEA choklad? Nej tack! I want my Marabou! :)

2012-01-25 @ 01:13:22
URL: http://www.mondoblog.se/glampuss
Postat av: Emmy

Jaaaa! dillchipsen har jag saknat... Kram

2012-01-25 @ 01:52:40
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Louise

jaaaaa! hurra! Hoppas det kommer till Sydney...

2012-01-25 @ 11:37:17
Postat av: Johanna

Hoppade jamfota nar jag laste denna artikel forut!! Sa besviken jag blev nar de slutade salja att det goda... var ju just darfor man akte till IKEA sa ofta man gjorde... inte var det for att kopa mobler varje gang heller! Men maste saga att jag blir liiiiite avis... har ni dill/graslok chips???? (eller hade). Det tycker jag de ska infora har ocksa!!! :P

2012-01-30 @ 01:42:48
URL: http://loppansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0