Ellery


Andra inkopet pa marknaden igar var en fab Ellery vast i svart bomull med svarta fjadrar.

Ellery ar ett av fa marken som fortfarande tillverkar sina klader i Australien, men jag har inte rad att kopa nytt fran deras Paddington butik.

Alla kladerna ar alldeles for dyra (jackor och vastar kostar runt $700-$1200 eg. 4200-7200kr).

Men den har vasten, som sag nastintill oanvand ut, fick jag for $50 (300kr) efter lite prutande. Bargain!

Gillar den verkligen, sarskilt kombon mellan den strukturerade ryggen och virrvarret av fjadrar pa framsidan.

'Den ar verkligen din stil,' sa Anna nar jag provade, 'men nar kommer du ha pa dig den?'

Jag tanker att den nog blir anvand redan om tva helger, pa Johns o Madisons forlovningsfest.


Sa jag brot mitt kopstopp. Men jag kopte iaf. second-hand, vilket jag vill gora mycket mer. Och klanningen jag klickade hem nyligen ar oanvand men fran eBay.

Det kanns battre att kopa fran andra istallet for att ga i affarer och kopa nytt, nytt, nytt hela tiden nar det finns sa mycket klader darute som folk vill bli av med for att de inte anvander dem.


Kommentarer
Postat av: Emmy

Snygg! Och bra pris ändå! Kram

2012-11-05 @ 01:22:33
URL: http://bortabrabloggen.com/
Postat av: Sofia

Men wow! Nu blev jag lite avundsjuk...

2012-11-05 @ 19:23:42
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Jenny

Riktigt snygg!
Du är ju värsta experten på att hitta fynd! :)

2012-11-06 @ 09:56:45
URL: http://griffinwithaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0