Vegan glass


Gjorde egen vegan glass igarkvall och det var sa gott!

Och jatteenkelt att gora: lagg 1dl kokosgradde (eller kokosmjolk), en banan, en matsked raw kakao och 8 torkade dadlar i en skal.

Kor med stavmixern tills det ar en jamn smet och stall i frysen i 2h.

Tar cirka 2minuter att gora (exl frystid forstas;)

Bestamde mig for att testa vegan glass efter att jag fick veta i helgen att vanlig glass innehaller wheat. Hade ingen aning om det men nar jag fragade H fick jag rullande 'duh!' ogon till svar, sa det ar visst common knowledge att glass inte ar glutenfritt?!;)

Den har goa glassen ar glutenfri, laktosfri och utan tillsatt socker. Dock sa ar den langt ifran fettfri... (kokosgradde har 14% fett, kanske darfor det ar sa gott!;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Like! Snor det receptet.

2012-11-13 @ 04:27:42
URL: http://www.life-of-anna.blogspot.com
Postat av: Malin

Det hade jag ingen aning om.. Tack för tips, smarriga recept och härliga bilder:)

2012-11-13 @ 06:04:29
Postat av: Elin

Ska definitivt testa detta recept! Vi äter alldeles för mycket glass och även om denna är rik på fett så känns den betydligt nyttigare än den man köper.

2012-11-14 @ 05:37:45
URL: http://elinbentzer.blogspot.com
Postat av: Sanna Jakobsson

Jag var tvungen att testa denna :D och gud vad god den blev! Största pluset var att glassen verkligen tog bort allt sötsug! Mer mattips Boel :D väldigt bra och roliga recept tycker jag!
Stor kram!

2012-11-14 @ 10:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0