Nyttigheter


Foljde med Eadie till halsokost affaren Mrs Watsons efter var promme igar och hade egentligen inte tankt kopt nagot sarskilt.

Men som vanligt sa gick jag darifran med en full kasse:S Inte bra for ekonomin, men det ar ju nyttiga saker iallafall...

Kopte tahini (sesamfro kram) att lagga i mina frukost smoothies for att fa i mig kalcium (ater knappt nagra mjolkprodukter langre), kokosmjolk yoghurt med mango (sa gott att det passar till efterratt! 15% (bra) fett men utan socker), god mandel, brazil och cashew kram att ata pa appelskivor (mumma!), vegan choklad utan vitt socker, buckwheat (glutenfritt!), ekologisk avocado, klorofyll (drick 2-3 skedar om dagen med vatten for att rensa kroppen), agave nektar och ekologisk lonnsirap for att sotsatta saker utan att anvanda vitt socker, tea tree oil tval, ekologisk och glutenfri gronsaksbuljong och ansiktsmask.

Fick aven en gratis limpa ragbrod, tackade och tog emot:) Ater bara gluten pa helgerna men det gar ju bra att frysa in.

Later kanske konstigt att inte ens ata 'nyttigt' brod eller osotad grekiskt yoghurt pa vardagarna men jag har aldrig kant sa stor skillnad inom och utanpa kroppen som nar jag slutade ata gluten och mjolkprodukter varje dag.

Helt klart vart att testa for att se om det passar dig, och kokosmjolks yoghurt ar sa mycket godare!


Kommentarer
Postat av: Maria M

Åh vad fin han är eran katt!!! Coolt att spraya ananasen guld.

2013-03-04 @ 20:14:12
Postat av: Elin

Jag tänkte testa den där yoghurten du skriver om men plånboken sa nej...typ $8??! :( Finns den att köpa någon annanstans...lite billigare?;)

Jag vill hälsa på Boris snart (och dig förstås). KRam!

2013-03-05 @ 02:14:15
URL: http://elinbentzer.blogspot.com
Postat av: Emmy

Det känns ju lite bättre när man köper nyttighe´ter i alla fall. Er lilla katt är förresten så himla söt, jag får ta och hälsa på er snart igen! :-)

2013-03-05 @ 04:17:18
URL: http://bortabrabloggen.com/
Postat av: Amanda

Ja, man kan verkligen använda 'ett arm och ett ben' )förlåt, älskar dessa översättelser) i hälsokostbutiker. Vad duktig du är med maten, jag kör på glutenfritt, har funderat på laktorsfritt också men tyvärr är socker det svåraste, har så mycket sockersug, några tips om hur man blir av med det?

2013-03-07 @ 05:15:48
URL: http://mrsadvocat.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0