Sorgligt

Idag akte jag till the State Coroner's Court dar, om man sammanfattar det valdigt kort, domare bestammer om en manniska ar dod eller inte.

Oftast sa handlar fallen om folk som har varit forsvunna i manga ar.

Jag var dar for att Tanya, en tjej som sist sags av hennes familj i 1979, nar hon var 14 ar.

Dem gick igenom `bevis' pa att hon antagligen har gatt bort, sasom bevis pa att hennes familj och polisen har gjort sa mycket dem kunde for att hitta henne utan resultat, och vittnesmal som tyder pa att hon ofta liftade.
Men det finns aven vittnesmal fran folk som pastar att dem har sett henne.
Hennes bror, som jag pratade med idag, tror att hon smet ut pa natten for att traffa vanner, liftade och tyvarr hamnade i handerna pa en mordare.

Aven fast jag saklart inte kande Tanya sa var det sorgligt att sitta i ratten och se hennes bror torka tararna nar han pratade om hennes forsvinnande. Bada hans foraldrar har gatt bort och han har inga mer syskon.

Han sa till mig efter att han knappt aldrig pratade om Tanya med hans foraldrar for han klarade inte av det. Om hur hans pappa i flera manader gick runt Sydneys gator med ett foto av henna i handen och fragade framlingar om dem hade sett henne. Och om hur hans mamma grat sig till soms varje natt.

Jag vet inte hur det ar att forlora ett syskon men kan tanka mig att det pa nagra satt kan vara annu varre att ha ett syskon som forsvinner, och att man aldrig far veta vad som hande honom/henne.


Sa aven fast det `bara' var nagot jag gjorde for jobbet och att jag maste vara professionell sa blev det att man satt dar med tarar i ogonen.

Det har skrev jag for hemsidan efter jag kommit tillbaka:

http://mosman-daily.whereilive.com.au/news/story/tanya-farrington/



Kommentarer
Postat av: Diana

Idag sag jag filmen "Brothers" som handlar om tva broder i USA, en som precis har suttit inne for bankran och ar en strulpelle, en som ar gift med tva barn. Den som ar gift aker pa utlandstjanst till Afghanistan. Hans helikopter blir nerskjuten och alla tror att han ar dod. De har en begravning och man far folja hur hon sorjer och kommer over honom. Sen visar det sig att han inte dog utan blev tillfangatagen och fick uppleva sa hemska saker sa att nar han kom hem sa var han inte helt frisk. Jag grat nastan hela filmen for jag tankte pa H-C och hur det vore att forlora en syster eller bror.

2010-12-02 @ 20:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0