``Dodligt'' kallt

Satt och skrattade for mig sjalv pa taget idag (as you do) nar jag laste i World News sidorna i The Daily Telegraph att London-bor har blivit tillsagda att stanna inomhus eftersom temperaturen nu har sjunkit till ett ``potentially deadly -10''.

Inte visste jag att man kan do av att det ar 10 minusgrader ute. Konstigt att jag inte dog pa flacken pa nyar for nagra ar sedan nar jag bara hade klanning o strumbyxor pa mig och det var minus 20 ute nar jag vantade pa en taxi.

Och inte konstigt att folk har ser alldeles forskrackta ut nar man berattar att det ar massa sno och minus 12 hemma for tillfallet... ;)


Kommentarer
Postat av: Ellen

Hahhahaha! Jisses vilken flashback jag fick till Brighton nu. I januari slapp vi gå till skolan under tre, fyra dagar bara för att det snöade ute... lärarna kunde inte ta sig till skolan för de vågade inte trotsa den fasansfulla snön! Med fasansfull snö menar jag några ynka cm. Men å andra sidan så skottas inte vägarna och de använder inte vinterdäck...så lite förståelse har man ju, men det kändes ändå ovanligt att missa skolan bara för att det snöade lite då och då under tre dagar. Haha!

2010-11-29 @ 12:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0