Jag trodde aldrig jag skulle skaffa en blogg...

men nu verkar det ju som att jag har gjort just det!

Varfor? For att jag ar kass pa o svara pa mejl! Jag har bott i Australien sen Januari 2006 o i borjan var jag duktigt med Resdagbok o grejer. Sen kom Facebook o da kandes det som man hade massa kontakt med folk (tillochmed med folk som man snabbt insag att man kanske inte var sa intresserad av o ta upp kontakten med ;)) men nu kanns det som jag ligger cirka sex manader efter med o svara pa mejl. Illa. Sa jag har skapat bloggen sa att dom hemma i Svea som vill kan ha koll pa vad jag hittar pa.

Jag har valt o skriva pa svenska eftersom bloggen mest ar for dem hemma i Sverige, jag har svart att tanka mig att mina kompisar har som jag traffar var o varannan dag skulle vara intresserade av o lasa den ;)

O blir det sa att ingen laser sa far bloggen helt enkelt fungera som en dagbok for min del. ;) Har alltid velat skriva dagbok for det skulle vara roligt o lasa om nagra ar men att jag skulle ga ut o kopa en riktig dagbok o skriva i varje kvall kommer liksom inte handa..

plus att jag behover ova pa att skriva pa svenska igen...

Och for er som inte kanner mig men anda har bestamt er for o titta in sa kan jag ju beratta lite snabbt om mig sjalv..

Jag bor som sagt i Australien, i Sydney i en forort precis vid havet som heter Cronulla. Jag jobbar i North Sydney, vilket ligger vid Harbour Bridge, och jobbar heltid som journalist pa en tidning som heter The Mosman Daily.

Anledningen till att jag kom hit var att jag alltid hade velat aka till Australien. Anledningen till att jag stannade heter Harry :) Han ar Australienare (Grekisk bakgrund) och vi traffades nar jag jobbade pa Rhodos i Grekland i fyra mander i 2005. Vi sags tva dagar innan jag skulle aka hem o jag trodde inte jag skulle se honom igen. Jag akte hem till Sverige i nagra dagar o sen vidare till Tromso i norra Norge for o bo med en av mina basta vanner Diana o jobba pa cafe. Sen damp ett mejl fran Harry ner i mejlboxen o han fragade om han inte kunde halsa pa i Norge? Visst kunde han det. Han spenderade fyra dagar dar o sen reste han vidare i Europa. Jag flyttade till London med Maria som jag bodde med i Grekland o jobbade som bartender pa en pub vid Oxford St. Sa mejlade Harry o sa att ville jag nagon gang komma till Australien sa fanns det jobb pa hans fasters cafe. Jag nappade saklart. Ringde mamma fran London o lanade pengar, pa villkoret att jag skulle komma hem om tre manader (ooops!) o pa nyarsafton 2006 satt jag pa flyget till Sydney.

Det var lite om varfor jag kom hit o varfor jag fortfarande ar har. Kommer ladda upp lite bilder o fixa blogg designen snart...

KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Jossan

Heeeeej gillar starkt att du skaffat en b logg. I din bloggnkan jag som tvbå barnsmamma drömma mig bort till vackra australien ;) skämt och sido kul att de vad du har fördig :D hoppas verkligen du lever livet (vilkket du verkar göra) här hardu en trogenläsare från och med nu kram jossan (från gnosjö) :D

2010-11-24 @ 13:05:28
Postat av: Emelie Simonsson :)

Va roligt att läsa om hur du har de.. du har gjort helt rätt med att fixa en blogg:)!! Herregud du har snart bott där nere i 5 år... att tiden går så fort.. och sommar skulle inte vara helt fel med nu.. jätte mycket snö här hemma har vi... :/ kallt å så... kram på dej

2010-11-24 @ 13:20:46
Postat av: Diana

Kommer ihag den gangen i Norge nar Harry skulle komma och jag skulle traffa honom for forsta gangen. Nar ni hyrde en bil fran "Rent a wreck" som inte var speciellt frasch. Nar han skulle tvatta och tvattmaskinen hade inte centrifugerat sa det var stora vattenpolar over vardagsrumsgolvet nar han hade hangt upp sin tvatt. Tiden gar fort Boel...

2010-11-25 @ 11:56:24
Postat av: Lina

Tryckte mig in på din blogg från fejjan & det är kul att se att det gått så bra för dig! Är inte alls avis på dig som får vakna & jogga längst stranden ;-) Love the sang shoes btw! Ha det bäst :-)

2010-11-26 @ 08:21:03
URL: http://loveselina.blogg.se/
Postat av: Rosie

Hej Boooo!

Verkligen kul att du skaffat blogg! Jag är egentligen emot bloggande... haha, tyckler det kan vara töntigt, men DIG vill jag ju följa för du är ju så långt borta! Verkligen bra idé att göra så, blir ju lätt så att man glömmer svarar på mejl. Ha det så bra nu så hörs vi på telefon! :D



PUSSILAGO

2010-11-28 @ 20:17:32
URL: http://nataliavelasquez.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, skaffade blogg av preciiiiis samma anledning!! Trodde dock jag var den sista mannskan pa jorden som skulle gora det, menmne, nu ar man dar...:P



Borjade ocksa pa resdagboken... men slutade har..haha!!

2011-05-25 @ 05:46:38
URL: http://loppansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0