Jobba och packa.... och fika.... :)



Det var Anzac day i Australien igar, allmän helgdag för att hedra soldaterna dem stred i Anzac (Australian and New Zealand Army Corps).

Och for att helgdagen foll pa annandag pask, som ocksa ar en helgdag, sa fick folk en till ledig dag idag. Bra va? :)

Inte jag, dock. Idag ar det deadline igen sa jobbar bada dagarna, annars hade tidningen sett ratt tom ut denna veckan.

Kunde ha tagit ledigt hela dagen igar men ville jobba eftersom vi far extra semesterdagar da.

Behover alla semesterdagar jag kan fa nu med bade Sverige och Sydamerika semesterar inplanerade detta aret.

Men behovde bara jobba halvdag igar, gick hem vid halv ett. Fikade pa Harrys cafe (chai latte och kanelbulle) innan jag gick hem o packade flyttlador.

Fick en del gjort, packade och slangde massa klader. Blev ju inte av att jag packade nagot i lordags, Anna kom over pa eftermiddagen och at lunch och det var mycket trevligare o sitta pa terassen med henne an o packa lador. :)

Har aven tagit ledigt hela dagen imorgon med Harry sa vi kan flytta dem stora grejerna (ah vad jag ser fram emot o plocka isar IKEA sangen - not! Ar det vart det egentligen? Kan sla vad om att det kommer vara omojligt och satta ihop den igen sen).

Hoppas ni har haft en fin pask.

X


Site Meter --> Travel blogs

Kommentarer
Postat av: lisa

sv: tack så hjärtligt mycket! :D

2011-04-26 @ 07:47:49
URL: http://photosbyliza.blogg.se/
Postat av: Klara

Hej! Jo det var inte roligt! Som tur var hade jag inte cancer och ja dom tog bort tumören :)

2011-04-26 @ 08:33:33
URL: http://kmv.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack, ja cafeet var verkligen supermysigt. Här var också fina bilder. Australien låter ju inte helt fel :)

2011-04-26 @ 18:48:12
URL: http://www.by-sanna.blogspot.com
Postat av: Maria

Har jag missat något eller har ni köpt lägenhet?

2011-04-26 @ 20:36:20
Postat av: Emmy

Ja man får skrapa ihop så mycket semester man kan! När går flytten? Kramar

2011-04-27 @ 01:36:40
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0