Tuesdays with Morrie

Vaknade tidigt idag, antagligen pa grund av daylight savings som gav oss en timma extra.
At frulle med Harry pa Foodies i Sans Souci.
Gick pa massage, tror jag strackte en ryggmuskel pa boxingen i fredags for hela dagen igar kandes det som om nagon hade huggit en kniv i ryggen pa mig.
Det var ingen skon, avslappnande massage, Swedish massage som dem kallar det har, utan den sortens massage som man kanner sig morbutlad efter. Massoren anvande ofta armbagen for att trycka ut mina muskler.
Men det hjalpte.
Lagade massa mat pa eftermiddagen, tomat o linss oppa med ingefara och vitlok, rissallad med kyckling, tranbar och soja, och nu star en potatisgratang och kycklinglar i ugnen.
Det ar jattefint vader idag, soligt och varmt, och jag kanner mig skyldig som inte gick till stranden. Varma hostdagar som den har kanske det inte blir sa manga fler av innan vintern.
Tror det ar lite typiskt svenskt att kanna att man maste `ta vara' pa alla soliga dagar och det ar ju en bra tanke, men idag kande jag inte alls for o ligga i solen.
Gick och kopte en av mina favoritbocker istallet, Tuesdays with Morrie av Mitch Albom. Lanade den pa bibblan for runt fyra ar sedan och nar jag sag den i bokaffaren idag kande jag for att lasa den en gang till.
For er som gillar att lasa bocker rekommenderar jag verkligen Mitch Albom. The Five People You Meet in Heaven ar ocksa super.
Sa nu ligger jag pa soffan och laser medans solen skiner ute.
Kanner ofta att jag slosar bort min tid nar jag sitter for lange pa internet (hur latt ar det inte att fastna pa nyhetssidor, bloggar och inte minst Facebook) men kanner aldrig sa nar jag har spenderat timmar med o lasa.

Kommentarer
Postat av: Diana

Bra, ide, jag sitter på bibblan och stör mig på folk som tjötar för mkt när jag försöker sitte i lugn och ro och surfa. men jag ska leta reda på en lugn vrå istället och läsa. Det är grått ute och har regnat, så jag får inga dåliga svensk-skuldkänslor för att inte sitta ute iaf.

2011-04-03 @ 13:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0