Vanner


Fick reda pa i veckan att en av mina basta vanner har kommer flytta tillbaka till Europa pa obestamd tid.

En annan bekant aker tillbaka till Paris nasta manad och kommer kanske heller inte tillbaka.

Och Jamie, som jag varit van med i snart fem ar nu, aker snart till London pa ett tva-ars visum.

Det ar det varsta med att bo har. Det blir latt sa att man umgas med folk som inte ar fran Australien eftersom dem forstar hur det ar att inte ha sin familj nara.

Men tyvarr sa stannar inte alla kvar har och det ar sorgligt nar folk aker hem.

Kanns ibland som om ens vankrets minskar istallet for att vaxa.

Men man far vara tacksam for den tiden man har haft med vanner man traffat, och vara glad over att genom o flytta hit har man nu kompisar lite overallt i varldens horn och kanter som man alltid kan halsa pa.





Kommentarer
Postat av: Emmy

Åh vad jag känner igen det där! Så himla jobbigt, men som du säger, man får vara göad så länge man kände dem... Men tycker du och jag ska slå oss ihop istället =) Om du kommer till Melbourne någon gång måste vi absolut möta upp. Kanske blir några jobbresor till Sydney framöver, då hör jag av mig! Kram fina du!

2011-04-14 @ 03:09:56
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Sandra

Jag forstar ocksa det dar, i och for sig sa har det inte hant sa mycket an, kanner mig mest lite ny och forsoker fortfarande hitta bra vanner har. Men det stammer att man vill umgas med nagon som forstar hur det ar att sakna sin familj, det ar liksom en sa stor del av en pa nagot satt, och det kanns som att vi svenskar forstar varandra, hehe. Och det kanns ju som att de flesta svenskar som ar har kanske flyttar hem forr eller senare pa nagot satt!? du skrev valdigt fint om det hela.

2011-04-14 @ 06:27:16
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0