Vilka ar ni?



En bekant, A, sa till H haromdagen att hon traffat en svensk tjej pa en fest och namnt att hennes kompis (H alltsa) har en svensk flickvan.

Tjejen fragade vad jag hette och A svarade att hon kanner nog inte mig (Sydney har ju anda fyra miljoner invanare).

Men nar hon sa mitt namn sa utbrast tjejen `Men jag laser ju hennes blogg!'

Kul! :) Kanns roligt att det inte bara ar vanner hemma i Svea utan aven Australien-svenskar som kikar in och laser mina rader. Det betyder mycket!

Ser genom en bloggsida jag lankar till att jag har lasare fran 14 olika lander, t.ex England, Egypten, Indonesien, USA, Spanien , Norge...

Men vilka ar ni? Far ju kommentarer har och dar men ser ju pa statistiken att ni ar manga, manga som inte kommenterar...

Skriv garna en rad och beratta vem du ar! Har du en blogg sa skicka en lank, jag laser garna nya bloggar!







Kommentarer
Postat av: Karro

Just nu har jag veckans blogg på min blogg, skulle vara superkul om du är med :D

Kramisar <33

2011-08-08 @ 12:09:33
URL: http://fracko.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vinnarna finns uppe på min blogg nu !

Blev det inte du så prova igen om ca 1 vecka :)

2011-08-08 @ 13:13:34
URL: http://johannaajacobsson.blogg.se/
Postat av: THE NEW YORK THING -

SVAR; eller hur! kraaaam :)

2011-08-08 @ 16:04:05
URL: http://thenewyorkthing.blogg.se/
Postat av: Christina

Jag kikar ju in här titt som tätt :-) Christina, 30 år, bor i Kalifornien :-) Tack för en jättebra blogg med skön blandning! Me like!

Kram

2011-08-08 @ 17:24:11
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com
Postat av: Selina

Du vet ju redan att jag läser din blogg :-)



Vill även påpeka att solen som är så stark & bleker hår är ingenting att vara ledsen över ;-)

Här regnar nog färgen bort!!!

2011-08-09 @ 01:51:40
URL: http://loveselina.blogg.se/
Postat av: Emmy

Ja, mig känner du ju redan =)

2011-08-09 @ 01:57:07
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Anna

Jag letade mig hit till din blogg efter att ha bestämt mig för att flytta till Sydney, för att få lite information och inspiration till livet som svensk i Australien. Kom hit i lördags och bor en timme söderut om Sydney med min pojkvän som är härifrån. Har just insett att jag faktiskt lämnat allt där hemma och att det är dags att bygga upp ett nytt liv här. Tips och råd?

2011-08-09 @ 05:26:08
Postat av: Rik

Hej. Jag bor i QLD med min Australiensiska fru. Har varit här i 8+ år. Det är väldigt kul att läsa om andra utlandssvenskars vardagsupplevelser, speciellt i Australien. Det är ofta man känner igen sig. Keep up the good work.

2011-08-09 @ 23:12:02
Postat av: Emelie

Hej, det var nog jag som träffade H´s kompis! Jag har tänk att kommentera det tidigare men det glömdes bort. Jag har bott i Sydney i 3 år 1 år på Working Holiday och 2 år som student. Är nu snrt färdig med skolan och söker jobb samt partner visa. Bor med min pojkvän, (som fö är i flottan så det var extra kul att läsa om bröllopet du var på:)) I Darlinghurst.Har ingen egen blogg tyvärr men kul att läsa om andra i liknande situation och som man kan känns igen sig i.

2011-08-10 @ 01:26:24
Postat av: Johanna

Hejhej! Inte forsta gangen jag kikar in har som du kanske vet.. tittar in lite nu och da, gillar att lasa om andra utomlands-svenskar! :) Plus nar jag var yngre sa var nagra av mina drommar att plugga i USA-check, resa till sydamerika-check, aka till Australen-det kommer...:)DArfor ar det lite exta kul att lasa om livet dar borta..):

2011-08-10 @ 04:11:37
URL: http://loppansworld.blogg.se/
Postat av: Anna - Swaussie

Ja, vem jag är vet du ju men jag lämnar ändå en kommentar :)

2011-08-10 @ 12:48:17
URL: http://swaussie.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hejhej,



hittade din blogg for ett tag sedan och tycker som alla andra har att det ar kul att lasa om andra utlandssvenskar! Jag har bott i Australien i snart fem ar, och slutar min universitetsutbildning i November. Bor med min pojkvan i Paddington.



Jag kommenterade nagra ganger pa din blogg for nan manad sedan nar jag precis hade hittat den, men sen nar jag la till den som favorit sa rakade jag lagga till ett specifikt inlagg istallet for startsidan, sa jag har trott att du inte har uppdaterat sen inlagget om "Ett ogonblick" fran 30-dagarsutmaningen, och insag mitt misstag alldeles nyss... :) Maste lasa tillbaka lite i bloggen nu!



Rebecca

2011-08-18 @ 13:29:50
URL: http://www.liveasiftoday.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0