Nast sista dagen pa jobbet innan jul



I tisdags gick det sista numret av The Mosman Daily for 2011 till pressarna, och det var egentligen meningen att jag skulle ga pa semester.

Men eftersom jag vill spara mina lediga dagar till Sverige och Grekland nasta Juni sa bad jag om att fa jobba pa en annan tidning i nagra dagar.

Sa sedan i onsdags har jag skrivit for North Shore Times, som bekvamt nog ligger pa samma redaktion sa jag har kunnat sitta vid mitt egna skrivbord (bra ursakt for att skjuta pa skrivbords-stadningen i en vecka till!)

Har inte haft overdrivet mycket att gora, och igar fick jag hanga med pa deras jul lunch.

Idag stadade en av tjejerna pa Northside Magazine ut sina gratisgrejer (hon far jamt massa skickat till sig, medans vi nyhetsreportrar aldrig far nagot, forutom julkort och enstaka hatbrev;) och hon gav mig en hog att valja mellan.

Sa nu har jag ett nytt lappglans, ett lappstift, solskyddscreme, en Anne Holt bok och tva filmer.

Det, och min julpresent fran jobbet (lite julsnacks och en flaska rodvin) far jag ta och kanka hem pa mandag.

Nu ar det snart dags att lamna redaktionen. Jag ska mota upp med Carol och ga pa Camilla rean!







Kommentarer
Postat av: Emmy

Trevligt med smått och gott! Kram

2011-12-16 @ 07:07:39
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Christina

Gratis är gott :-) Schysst att kunna jobba på en annan tidning några dagar!

2011-12-16 @ 18:34:10
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0