Charity Dinner

I fredags kvall var jag, Harry och folk fran tidningen bjudna till en cancer valgorenhetsgala.
Jag har gjort manga artiklar om en liten flicka som hette Sienna som dog i cancer, neuroblastoma, nar hon var
2,5 ar, i Feb 2009.
Forsta gangen jag traffade hennes foraldrar var ca. en vecka efter att Sienna hade gatt bort, och dem precis hade valkomnat hennes lillebror Jamie (han foddes 5 dagar efter hennes dod).
Jag har aldrig gratit under en intervju innan, men den gangen rann tararna. Jag grat, och bada foraldrarna grat.
Sedan dess har dem jobbat pa o samla pengar till neuroblastoma forskning (det ar cancern som dodar flest barn) och valgorenhetsmiddagen i fredags kvall holls for andra gangen.
Kanal 7 sportsjournalisten Mark Beretta var MC, och Peter Overton, som ar en valkand journalist och nyhetslasare i Australien, holl tal. Han traffade Sienna nar han jobbade pa 60 Minutes och grat nar han holl sitt tal.
Det var en fin kvall trots att man mest satt med en klump tarar i halsen.
Dem hade en live-auktion for o samla in pengar och Harry kopte en Persisk matta.
Siennas mamma mejlade igar kvall o sa att dem an sa lange hade samlat ihop $86,000 (ca. en halv miljon svenska) under middagen.
Bild pa Sienna i bakgrunden
Lite lulliga efter nagra glas vin...
Varan nya Persiska matta som Harry vann pa auktionen! :) Den fick aka direkt hem med oss i taxin.
X

Kommentarer
Postat av: Diana

Oj, en halv miljon, wow vad bra, vad kostade mattan?

2011-03-03 @ 20:30:19
Postat av: Boel

Ja halv miljon var valdigt bra!



Harry kopte mattan for $2100 (ca 12,000 kronor)

2011-03-03 @ 23:17:46
URL: http://mittlivioz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0