Vad jag gjorde i 2010

2010 gick snabbt, vet inte om det gick snabbare an andra ar for att jag jobbade heltid pa tidningen (fick heltidsjobbet i Aug 2009 och innan dess jobbade jag som timanstalld pa ca 14 olika tidningar pa ett ar vilket gor att det kanns som tiden gar saktare) och mandag-fredag jobbveckorna, och helgerna, bara flog ivag!

Mitt nyarslofte for 2010 var att ta hand mer om mig sjalv, for er som inte vet sa opererades jag for cancer i slutet pa 2009 och bestamde mig da for att sluta stressa, trana mer och ata battre. (ett tag funderade jag pa o lagga ner kaffe o alkohol ocksa men det gick ju sadar :P)

Mina nyarsloften for 2011 ar, igen, att trana mer och stressa mindre. Sluta irritera mig over smagrejer och inte forsoka kontrollera det jag inte kan gora nagot at. Don't sweat the small stuff!

I 2011 ser jag aven fram emot att forhoppningsvis aka hem och traffa familjen i sommar, och en langresa i slutet av aret som, om allt gar vagen, kommer bli en jorden-runt typ biljett med Harry till Brasilien (kommer vara brudtarna pa en vans brollop), med stopp i minst ett till land i sydamerika, och Afrika, USA och Sverige. Det hade varit roligt att kunna aka hem 2 ganger i ar!

Har ar lite bilder fran 2010 (och slutet pa 2009):

Julen 2009 firades hemma i Sverige med familjen


Pa vagen hem stannade jag i Narita i Japan, jattefin stad


Alla Hjartans Dag firades i en hus vid havet i Mollymook, tre timmar soder om Sydney, med fyra vanner

Jag blev moster till varldens goaste lilla Emmie:

Akte till Vanuatu (en ogrupp vid Fiji och Nya Kaledonia) pa semester med Harry.
Jattemysigt stalle och knappt nagra turister vilket var jatteskont.. En kvall akte vi med en av hotellets anstallda till hans gard for o dricka kava och nar vi satt dar pa garden sa kom Vanuatus vice president dit ikladd hawaii skjorta med sin familj... och ingen tyckte det var nagot konstigt med det!



Har ute satt vi o at middag tva av kvallarna





Nathan & Nathalie, och Brad & Ange gifte sig




Vi gick pa the Races (hastkapplopning) tva ganger




Min 26-arsdag firades med en overraskingsnatt pa hotell i Whale Beach fran Harry...


och sedan en utekvall dagen efter pa Fringe Bar i Paddington



Akte hem till Sverige och firade syrrans brollop och Emmies dop



Jag och Harry spenderade en helg i Byron Bay och bodde pa ett hotell omringat av regnskog



Jag, Anna och Lovisa akte ivag pa en tjejhelg till Melbourne och halsade pa Jamie



Jobbet inneholl massa politik for min del i ar pga. valet.
Intervjuade oppositionens ledare Tony Abbott, oppositionens finansminister Joe Hockey och Australiens foredetta statsminister John Howard



Och precis innan nyar kom brorsan hit med sin tjej Camilla! :)





Jag ser fram emot 2011, hoppas ni gor det ocksa... vad har ni for nyarsloften och planer infor det nya aret?

X





Kommentarer
Postat av: Diana

Vilken cool bild från Narita, den ser gammal ut, är det du som har tagit den? Vad mycket roligt du har hunnit med, även om jag är med dig nästan var och varannan dag via sms så är det lätt att glömma hur mycket du har hunnit med, så mycket kul du har sett till att göra, så företagsam och äventyrlig! Fortsätt så min vackra vän!

2011-01-06 @ 12:00:19
Postat av: Anna

Hej =)

På nyår var vi nere hos Lisen och hennes pojkvän i Halmstad och firade. Det blev middag och spel o lite sånt. Det var väldigt kul.



Vad kul med besök hemifrån =) Ser ut på bilderna som att ni har det toppen! Lite avis på solen och värmen hehe.



Här är det massor av snö och kyla. För någon vecka sen så hade vi 14 minus, inge vidare alls. Det var iofs mysigt med en vit jul. Just nu längtar jag bara efter våren och värmen så man kan inviga alla fina nya kläder och skor som jag har köpt =) På tal om kläder, du har så bra klädsmak och du klär dig alltid så fint =) Vad finns det för klädkedjor därborta?



Stor kram!

2011-01-06 @ 17:48:19
URL: http://honeysucklee,blogg.se
Postat av: Boel

Nej Diana jag hamtade den bilden fran nan hemsida, jag tog egna bilder i Narita men det var med en engangskamera (eftersom min kamera var sparlost forsvunnen efter en utekvall pa parken) och av nagon anledning kunde jag inte ladda upp dem pa bloggen fran Facebook.



Kramis!

2011-01-06 @ 23:21:46
Postat av: emelie bry berg



Hej!

Jag hamnade i Sydney av en kombination av att jag stod och stampade på samma ställe i sverige och att jag hungrade efter att få uppleva nya saker. jobbar innom restaurang (vilket säkert framgår i bloggen, men jag har varit otydlig förr) och ville prova på och se hur branschen var utomlands. en kompis till mig jobbade i thredbo i vintras (eller sv sommar), då kom jag på att jag också ville dit. Mycket restauranger, vinmakande land och lätt att få ett visum.

vips så var jag här. Kompisen åkte tillbaka till sverige efter två veckors av korsande resa så nu är jag här själv.

Jag tycker om sydney, annorlunda.

Har väl mer eller mindre ganska precis börjat tillåta mig att njuta då det hela tiden innan varit på agendan att hitta boende och jobb.

Men har såååå mycket jag vill göra i stan!

Varför flyttade du hit? Och vad fick dig att stanna så länge?

2011-01-07 @ 14:33:38
Postat av: Maria M

Vad kul att se vad du gjorde förra året i bilder. KRAM

2011-01-07 @ 20:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0