Ett halvt decennium

Den har manaden har jag o Harry varit tillsammans i FEM ar. (vad lange det later!)

Vi traffades ju i augusti (eller var det september?) 2005 men blev inte ihop forrans jag kom till Australien i januari 2006.

Nar jag bodde i Goteborg i 2005 gick jag o Frida och traffade en man som sa att han kunde se in i framtiden.

Jag hade varit singel i over ett halvar da, ville vara singel i minst tva ar till, skulle flytta till Grekland om bara nagra veckor och hade massa andra lander jag ville bo och jobba i.

Sa jag fnyste nar mannen sa att jag skulle traffa ``mannen du kommer ha barn med'' den sommaren. ``Nejdu jag ska vara pa Rhodos och jobba hela sommaren och fortsatta resa efter det. Sa det passar inte o traffa nagon nu.''

Men han bara log o sa att det var det han kunde se.

Efter fyra manader i Grekland, nagra dagar innan jag skulle till Norge och jobba, kom Harry o han kompis George in pa El Corazon dar jag jobbade som servitris och natten innan jag flog hem foljde han med hem ;)

``Du kan val mejla,'' sa han innan han gick pa morgonen nar jag stod och panikpackade det sista. ``Visst,'' sa jag, men trodde inte det skulle handa.

Men vi borjade mejla fram och tillbaka, och han kom och halsade pa mig i Tromso, Norge i fyra dagar nar jag var dar och jobbade.

Sen akte han tillbaka till Sydney och jag akte till London med Maria och jobbade som bartender.

Harry mejlade och sa att ville jag komma till Sydney sa kunde han fixa jobb pa sin fasters restaurant. Jag ringde mamma nar jag o Maria stod inne pa H&M i London och fragade om jag kunde lana pengar till en flygbiljett till Australien. ``Men tank om han ar en galning, han kanske bara lurar dig, hur vet du att han kommer vanta pa dig pa flygplatsen nar du kommer dit?'' sa hon. ``Ar han inte dar sa klarar jag mig val sjalv,'' sa jag.

Sa pa nyarsaftonen 2005 (tolvslaget spenderade pa Paris flygplats) bar det av till Sydney. Ja, han motte mig pa flygplatsen;). Vi akte hem till hans foraldrar och dar bodde jag med honom i ett langt tag innan vi flyttade till egen lagenhet.

Sa for er som sager att semesterflirtar, ligga forsta natten, bo med killens foraldrar och flytta utomlands for en kille inte funkar - not true! ;)



Jibbon beach, Royal National Park


Whitehaven Beach 2006



Sverige 2007, Anders sommarstuga utanfor Stockholm


Sannas student!


Hong Kong 2007


Bali 2009


Vanuatu 2010


X




Kommentarer
Postat av: Maria M

Vilket härligt inlägg! Grattis till femårsdagen!

2011-01-19 @ 19:16:55
Postat av: Maria M

Just det! Tusen tack för den fina tröjan till sebastian, jag tror att han kan ha den. Har tvättat den iaf, den kom när vi var i Östersund! PUSS O KRAM

2011-01-19 @ 21:58:50
Postat av: Diana

Jättefint, härligt skrivit och jättefina bilder. Grattis, så glad för din skull!

2011-01-22 @ 17:34:16
Postat av: Johanna

Ahh, vad roligt att lasa!! :) Vet att jag ar lite sen nu da, men grattis for 5ar +nagra manader!! :) Life doesnt always turn out the way you plan, right? ;) Tror jag vi bada fatt vara med om! Blir du kvar dar for alltid nu?

2011-05-25 @ 05:32:41
URL: http://loppansworld.blogg.se/
Postat av: Nadja

Oj oj vad fint, blev lite tårögd. Ibland tänker jag på det där "tänk om jag inte hade vågat" när det gäller Curtis och mig. Vi var ju i sliknande situation. och minns min mormors kommentar "Men tänk om han är drogmissbrukare, nadja du måste hålla utkik efter tecken på det" och mammas kommentar till mormor "Ja det är väl inte dte värsta, bara hon inte blir kär i killen" :P

2011-11-23 @ 20:18:59
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0