Jag gillar...


Lista fran Emmy's fina blogg

Jag gillar

A–prikoser. Torkade och farska. Nar jag var liten och sag morfar ata torkad frukt tyckte jag dem skrynkliga sma bitarna sag sa ackliga ut. Men nu tycker jag det ar jattegott. Jag kanske borjar bli gammal?

B-ubbelbad. Det var langesedan. Varfor badar jag inte badkar oftare?

C-hampagne. Och jag kanner inte mycket skillnad i smaken mellan den man far gratis pa Establishment pa torsdagskvallar och Dom Perignon. Bara den lilla detaljen att ju billigare champagne, desto varre huvudvark dagen efter.

D-aim. Ska kopa ett lager nar jag aker hem. Det finns till salu i en affar i Mosman. En hundralapp for en pase. Svindyrt.

E-rfarenheter. Livet hade varit ratt trakigt utan dem.

F-redagar. Kanslan av att se fram emot helgen ar nastan battre an att uppleva den.


G-rekland.
Var dar forsta gangen med Jenny och hennes familj sommaren jag fyllde 13. Bodde dar i lite over fyra manader i 2005. Slutade med att jag skaffade en grekisk pojkvan (hur grekisk man nu ar nar man aldrig har bott i Grekland. Hans foraldrar ar darifran iallafall).

H-allon. Om inte nyplockade sa funkar frysta nar dem ar mixade till en smoothie. Mums!

I-nnetofflor. Mina ar stora, fula och jatteskona.

J-apansk mat. Sushi och sashimi kan jag ata mycket av.

K-atter.

L-eenden.
Mycket battre an att se sur ut.

M-odighet. Personer som vagar gora grejer. Gillar inte mycket snack och lite verkstad.

N-ya saker. Shopping far en att ma battre, om an bara for stunden.

O-st. Ska forata mig pa gott brod med stureost nar jag ar hemma i Sverige.

P-ost, sa lange det inte ar rakningar. Sa roligt att komma hem och hitta vykort eller brev i ladan!

Q-luriga listor

R-esor. Man kan inte fa nog av dem.

S-kratt


T-hailand. Aker garna tillbaka dit valdigt snart.

U-nderkläder, fina sadana.

V-ivenne Westwood's galna klader

W-affles. Garna den belgiska variaten med smalt choklad.

X-avier. Hade det funkat battre pa svenska hade jag dopt min forsta son till det.

Y-ou. For att du laser min blogg.

Z-immerman bikinis.

Å-ska (nar man ar hopkurad i soffan hemma)



Ä-ventyr


Ö-nskningar
som gar i uppfyllelse




Kommentarer
Postat av: Di

A–prikoser. jag också, nästan bästa grejen man kan ha i ett skafferi som inte är socker i.

B-ada i havet, sjöar eller älvar

C-hanser

D-ans!

E-ufori

F-läkt i värmen

G-räs, nyklippt

H-ästmulepuss

I-skaffe

J-uli med sol och ledighet

K-ramar med nära

L-ördag med vänner

M-usik, hög volym med mycket bas!

N-yvaken med solen som sakta vrämer, med en fläktande bris från ett öppet fönster

O-xytocin

P-ianomusik

Q-ueensland

R-adioprogram som spelar grym musik

S-kratt från någon man tycker om

T-räd, stora och lummiga att klättra i

U-nder

V-år och lukten i luften

W-ales när det är grönt

X-ylofon

Y-stra människor

Z-onterapi

Å-ngermanland

Ä-pple, Braeburn från Nya zealand min favvo

Ö-ar i tropiska vatten

2011-07-13 @ 18:23:59
Postat av: Di

det var klurigt, såg nu att jag skulle skrivit skog på s eller kanske sushi ;)

2011-07-13 @ 18:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0