En natt o en dag i Amsterdam



Amsterdam var jattefint!

Gamla, fina byggnader, kullerstensgator, tusentals cyklar och mysiga butiker.

Flyget var lite forsenat sa anlande i Amesterdam runt tio på lördagskvällen.

Diana mötte mig på flygplatsen och vi åkte direkt till hotellet, gjorde oss iordning och drog in till stan.

När vi gick av spårvagnen frågade vi första bästa gruppen med folk som gick förbi var Red Light District var, och en av killarna i gruppen kände jag från när jag reste på Nya Zeeland i 2006! Random, världen är liten ibland...

Efter en tur genom Red Light District satte vi oss på en rökig bar och tog en drink, sedan mötte vi Dianas vän Asher, en australier som bor i Amsterdam, och gick till Studio 80 och dansade.

Kom tillbaka till hotellet runt halv sju på morgonen, sov till halv elva och åkte tillbaka in till stan.

Mötte Miriam, en tjej som vi lärde kännas när vi reste i Australien i 2006, för brunch.

Gick runt Amsterdam hela dagen och åt middag på en etiopisk restuarang (jättegott!) innan vi åkte till flygplatsen vid åtta-tiden.

Hoppas ni hade en fin helg!

>

























Kommentarer
Postat av: Di

Fina bilder!

2011-07-18 @ 23:23:55
Postat av: Emmy

Älskar amsterdam! Hoppas du får det fint i sverige nu! Kram

2011-07-19 @ 00:21:28
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Christina

Åh jag älskar Amsterdam! Vilket imponerande tempo du orkar hålla ;-)

2011-07-20 @ 17:04:32
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0