Jobba pa djurpark

Igar morse gick jag till Taronga Zoo for att folja en av deras zoo keepers for en artikel.

Vilket dromjobb, att jobba pa djurpark!

Hade jag inte jobbat som journalist hade jag garna jobbat med djur.

Och Taronga Zoo kan nog vara en av dem finaste `arbetsplatserna' i Sydney med utsikten over vattnet och stan.

Blir sa less pa sakallade djurvanner som gnaller over djurparker och att dem inte borde finnas.

Visst, det finns manga djurparker som inte tar hand om djuren och dem borde stangas ner men parker som Taronga Zoo gor sa mycket for djuren, allt fran research till pengainsamling som hjalper att bevara utrotningshotade arter.

Plus att nar folk ser djuren sa kanner dem forhoppningsvis en empati som leder till att dem gor mer for att hjalpa till att forbattra miljon for djuren som lever i det vilda.

Keepern jag intervjuade tranar deras salar och sjolejon, och jag fick aven folja med och mata deras 70 (?!) sma pingviner!








Kommentarer
Postat av: Selina

Nu dog jag!!!!!

Vilken dröm!!!!

Jag fullständigt älskar pingviner!!!!!!

Är grööööööööön av avundsjuka!!!!!

2011-06-29 @ 12:59:30
URL: http://loveselina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0