Mina mål/drömmar/önskningar



Del tre i utmaningen

Oj, vad mycket man skulle kunna skriva har.

Mitt mal ar att jag och Harry ska kunna spendera juni, juli och augusti i Sverige varje ar.

Jag vill kunna forsorja mig sjalv genom frilansjobb som journalist, bade pa svenska och engelska, och genom att skriva bocker.

Ha ett hus i Halmstad och en lagenhet i Stockholm eller Goteborg bo dar hela sommarna.

Ar helt installd pa att jag ska vara i Sverige mycket oftare och langre nar jag har barn, vilket forhoppningsvis kommer handa om sadar 3-4 ar.

Men spendera majoriteten av aret i Australien.

Sa ja, jag vill ha det basta av tva varldar. :) Varfor inte?

Sjalvklart hanger det mycker pa pengar men jag hoppas det kommer losa sig.

Nar jag berattar for folk att jag tanker spendera svenska sommarna i Sverige i framtiden far jag oftast hora nagot negativt tillbaka. Dem flesta svarar, nastan automatiskt, ``Men det gar ju inte!''

Varfor?

Tycker det ar synd att vissa verkar vara sa negativt installda till drommar och ideer som kanske verkar orealistiska pa ett satt, men som faktiskt kan ga.

Jag kommer ihag manga som sa till mig nar jag flyttade till Australien och sa att jag ville bli journalist att ``Det kommer inte ga for engelska ar inte ditt forsta sprak'', ``Det ar for svart att fa jobb inom media'', bla bla bla.

Tills jag nastan trodde pa det sjalv.

Satt pa stranden i Byron Bay med en vans flickvan som jag traffat for forsta gangen for fem ar sedan och sa att jag ville bli journalist men att det kommer ju inte handa, och radade upp alla anledningar tills varfor det inte skulle ga som jag fatt inbankat i mig av alla dem negativa.

Men hon peppade och sa att visst gar det, du maste ju bara forsoka.

Och det gick.

Tycker man ska dromma stort. Jobbar man for nagot sa hander det, hur klyschigt det an later.






Kommentarer
Postat av: agnesagnes

det är bara en själv som sätter stop för vad man kan göra! så om ni vill bo i sverige under sommaren, varför inte?!

2011-06-01 @ 13:55:24
URL: http://www.agnesutomlands.wordpress.com
Postat av: Swedish Army Wife

Vad roligt att läsa, vi vill också tillbringa stora delar av året i Sverige i framtiden och kommer bygga sommarstuga på pappas mark inom nåt år :) Drömmar är superviktigt att ha, annars har man ju inget att se fram emot! När man uppfyllt en är det bara att börja sträva efter nästa :)

2011-06-01 @ 15:55:42
URL: http://www.swedisharmywife.com
Postat av: Emmy

Håller med dig så mycket, precis så jag planerar mitt liv också! Vi kanske skulle köpa ett stort hus i Halmstad och dela! Kram fina du!

2011-06-02 @ 01:28:50
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Nadja

Ja men det låter som en utmärkt plan,för sommar i Sverige det är nåt alldeles extra!

Vi har inte H&M på Hawaii heller och inte levererar dem heller så jag passar på nu när jag är hemma..

2011-06-02 @ 07:11:34
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Maria M

Det vore ju jättebra om ni kan spendera somrarna i sverige och resten av året i Australien. Det är ju inte alls omöjligt! Du är verkligen jätteduktig på att skriva Boel och jag är helt övertygad att du kommer att få en jättebra karriär, du är så ambitiös! KRAM

2011-06-03 @ 12:06:29
Postat av: Sara

Låter som underbara drömmar, vad vore livet utan drömmar. Och ännu bättre om dom blir verkliga :) fortsätt så annars blir livet dötrist. Hoppas att du hittar ett toppenhus i Halmstad, förr eller senare :)

2011-06-10 @ 19:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0