Mitt drömstad


Femtonde delen i utmaningen

Sydney ar min dromstad hitills, det ar darfor jag har bosatt mig har (en annan anledning heter Harry.. ;))

Alskar Sydney for att det ar en storstad (ca. 4 miljoner invanare) utan att kannas for stressig.

Kanner att jag far ut det basta av staden eftersom jag jobbar i North Sydney (typiskt business omrade med hoghus och kostymnissar) och bor i Cronulla vid havet.

Kanns inte som att man bor i en storstad nar man kan ligga vid havet pa helgerna och bara njuta.

Och pa veckodagarna kan jag fa min dos av `riktiga' storstadslivet och kan prova nya restauranger, klubbar och vinbarer med vanner efter jobbet.

Tror det ar till stor del vadret som gor folk kanns mindre stressade och trevligare har.

Vem kan vara sur och grinig nar solen skiner och havet ligger nara pa helgerna?

Men allt ar inte fantastiskt har heller.

Tagen ar langsamma och inget i jamforelse med The Tube i London.

Och lite mer kultur hade inte suttit helt fel. Det ar inte som nar jag bodde i London och kunde spendera helg efter helg pa gratis museum och konstgallerier. (Jag var en fattig bartender/servitris sa gratis var det enda jag hade rad med :))

Men plussen overvager helt klart. Soliga, vackra Sydney slar det mesta.



Manly, Sydney

En annan dromstad jag vill aka till ar New York.

Planen var att jag och Ed skulle dit i ar, men sedan bokade jag bade Sydamerika och Sverige resor sa New York far vanta.

Mycket mojligt att vi aker dit nasta ar.

Ed har en tjejkiompis som bor pa Manhattan och hon blir kanske bara kvar dar nagot ar till. Far passa pa medans man kan halsa pa och bo hos henne...










Kommentarer
Postat av: Christina

Klart ni ska åka till New York!! Passa på när ni har boende för det är inte alltid lätt att hitta något billigt med bra läge.... Sydney är en drömstad för mig, hoppas på att få möjlighet att åka dit någon gång!

2011-06-30 @ 03:12:28
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com
Postat av: Johanna

Jaaa, ak till NYC!! :)

2011-07-01 @ 07:08:17
URL: http://loppansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0