Dress in Progress


Hittade en Adelphine klanning pa Camilla and Marc rean i faulty hogen som inte var riktigt fardigsydd!

Alla sommar maste sys ordentligt, den ar alldeles for lang och har en svart kant som inte ska vara dar.

Vet inte varfor den var lamnats i detta skick men den kostade $20 (lite mer an en hundring) sa jag fragade inte. ;)

For att jamfora, den fardiga Adelphine klanningen kostar $485 (cirka 3000 kr). Bild langre ner.

Tyget ar silke och kobalt blatt med djupt urringad rygg. Fint.

Den ser inte mycket ut for varlden nu (Harrys mamma utbrast `You look like a big smurf! ' nar hon sag mig i den och Harry tycker den ar skitful) men imorgon kvall ska Margaret fixa den at mig.

Sy in, ta bort svarta kanten, korta den, fixa rygg-urringningen. Originalet har axelvaddar med det skippar jag.


Margaret har sytt brudklanningar innan sa den har ska nog inte vara nagon svar match for henne.

Blir den fardig i tid ska jag ha pa mig den pa CNA galan







 Fardiga resultatet:




Kommentarer
Postat av: Christina

Du kommer bli så snygg!

2011-06-08 @ 10:34:55
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0