Engagement party

Ska precis ivag pa Troy och Lauras forlovningsfest!
Har pa mig klanning fran Colette Dinnigan (present fran Carol)..
Igar kvall efter jobbet gick jag och chefredaktoren ut o drack lite vin med Sam som gjorde praktik hos oss for ett tag sen.
Hon har fatt heltidsjobb nu pa en tidning som heter Financial Review sa vi hade mycket att prata om!
Efter det motte jag upp med Andrea och Rob pa Hugos och drack rodtjut o at pizza.
Imorse kampade jag mig ur sangen for o ga pa yoga kl. 7.30. Tyvarr sa for andra gangen sa var passet installt! Lagom kul nar man gatt upp sa tidigt en lordag...
Gick hem igen och sov till 11, traffade Jamie for en iskaffe, och sen gick jag till stranden med Sara, en svensk tjej som jag kommit i kontakt med genom bloggen.
Det var kul o fa prata lite svenska (aven om jag kanner mig som ett pucko nar jag inte hittar alla orden ibland :S) och vi hade en del gemensamt, hon pluggar journalistik, ar fran Jonkoping (inte langt fran Gislaved) och har ocksa jobbat i Grekland.
Hoppas ni far en fin lordag X

Kommentarer
Postat av: Maria M

Bra att du får prata lite svenska med jämna mellanrum. Jättefin klänning! KRAM

2011-03-12 @ 10:40:01
Postat av: Diana

Är det fortfarande strandväder? Härligt

2011-03-12 @ 19:14:21
Postat av: Boel

Ja Di det va ca 30 grader igar och ser ut o bli riktigt fint idag ocksa! :)



Tack Maria! :)

2011-03-13 @ 00:59:25
URL: http://mittlivioz.blogg.se/
Postat av: Fjellsén

Tjena,



Ville bara berätta att jag följt din blogg ett bra tag och den har varit till en del hjälp nu när jag och min fru också har flyttat till Sydney. Vi kom i onsdags och fick i går klart med lägenhet i Mosman. Hittade en Mosman Daily i går och läste lite av vad du skrivit :-) .

Har också en blogg, även om den mestadels är för att berätta för familjen där hemma hur vi har det. Ha en härlig söndag!



Cheers



Mikael

2011-03-13 @ 02:57:38
URL: http://fjellsen.blogg.se/
Postat av: Sara

Skit snygg klänning, precis min smak :) känns skumt att man glömmer sitt hemspråk sådär men jag kan tänka mig när man aldrig prata svenska. Bra att du tjöta lite nu då.

2011-03-13 @ 21:05:16
Postat av: Mikael Fjellsén

Hej Boel,



Ja, riktigt härlig helg blev det. Lite skillnad från minusgraderna i Svedala.



Vi är här på ett 457 visum för min fru som jobbar som ekonomiansvarig för ett IT företag som heter QlikTech. Jag själv ska börja söka jobb ASAP. Så alla tips tas emot med öppna armar ;-)



/Mikael

2011-03-13 @ 23:54:58
URL: http://fjellsen.blogg.se/
Postat av: Mikael Fjellsén

Söker väl lite av varje. Nu till en början vill man inte vara så kräsen. Men jag har varit säljare i Sverige samt jobbat i butik. Så butik eller säljjobb vore ju perfekt.

2011-03-14 @ 00:07:49
URL: http://fjellsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0