Lart mig nagot nytt...

Dem tva senaste dagarna har jag varit pa jobbkurs i local government, i.e kommuner. Later spannande va?? ;)

Jag gar pa North Sydney Councils kommunmoten ca 3 ggr/manaden, den andra storsta kommunen i Sydney, och har gjort det i over ett och ett halvt ar men ville gora kursen for o lara mig mer om hur man tolkar en kommuns budget och andra finanser... en sadan har fin hog med papper fick vi o kolla igenom:




Men jag larde mig massa om hur en budget funkar och hur man kan kolla om en kommun har skulder och hur mycket pengar dem spenderar pa olika grejer. Later trist men kan resultera i massa bra artiklar i framtiden (forhoppningsvis!:))

Det var kul o lara sig nagot nytt, jag hade nastan glomt bort kanslan av att sitta en hel dag o bara lara sig nya grejer som jag brukade gora nar jag pluggade.

Dock sa var det valdigt ovant att sitta ner med en grupp och bara LYSSNA i flera timmar pa en larare.
Ar ju van vid att gora hundra grejer samtidigt, skriva, prata i telefon, svara pa mejl, ata, allt pa nastan en o samma gang.

Fick mig nastan att sakna o plugga (vilket later vansinnigt pa ett satt, nar jag pluggade ville jag ju inget hellre an att bara fa borja jobba) men det var liksom en skon kansla i o ga hem o kanna `idag har jag lart mig nagot nytt' istallet for o ga hem o tanka `den har dagen var likadan som alla andra dagar' (sa illa ar det inte jamt men jobbdagar flyter ju latt ihop om inget stort hander).

Men men, the grass is always greener on the other side, eller hur..? ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0