Rese-lista

Hittade den har listan hos Emmy

Om du var tvungen att emigrera, vilket land skulle du välja och varför?
Jag har ju redan emigrerat men hoppas pa att i framtiden kunna bo i Sverige under sommaren och resten av aret i Sydney. Valde Australien for att min kille ar harifran (och jag har alltid velat aka till Australien!)

Vilket är ditt första reseminne som barn?

Min mormor tog med mig, mina aldre systrar och var kusin pa semester varje ar nar vi var sma. Jag kommer ihag att vi akte till Lillehammer i Norge en sommar, och en annan gang akte vi till Danmark och bodde pa ett hotell som hade ett vattenland!

Ditt värsta hotellminne?
Jag och mitt ex akte pa en veckas semester till Sunny Beach i Bulgarien i 2002 (tror jag det var?) och enligt resebolaget hade vi bokat fyrstjarnigt hotell. Not so. Rummet hade varldens hardaste sangar, fulaste mobler, ett sa litet badrum att toalettstolen blev drankt nar man duschade och hotellfrukost som han blev magsjuk av! (enda plusset var att vi hade balkong!)

Vad äter du helst på en hotellfrukost?
Allt! :) Lagger garna upp det som en tre-ratters: juice och toast till foratt, kaffe, bacon, agg och stekt potatis till huvudratt, och pannkakor, frukt och yoghurt till efterratt. Finns det croissanter eller annat gott sa smyger jag ner nagra i vaskan. ;P

Basta hotellfrukosten jag nagonsin atit var pa Bali, dar man kunde fa Eggs Benedict och blabarspannkakor... mums!

Hur gammal var du när du reste utomlands utan målsmans sällskap för första gången?

Sommaren jag fyllde 13 flog jag sjalv ner till Aten for att mota min bastis Jenny och hennes familj for en veckas semester. Det var forsta gangen jag flog och jag o mamma akte ner till Malmo flygplats tidigt, tidigt pa morgonen for o sakert hinna i tid. Jag hade en stor pase smagodis med mig till planet och grat en skvatt nar jag var tvungen o lamna mamma och checka in. Men vilken rolig vecka vi hade i Grekland! Grat i flera dagar nar vi kom tillbaka och planerade o rymma tillbaka med Jenny... :)


Vad har du för kommande resplaner (stora som små)?
Aker ner till Berry i maj for ett brollop och maste planera in en tripp till huvudstaden Canberra for att fornya mitt pass snart. Hoppas pa att kunna aka till Sverige i sommar. I oktober har jag o Harry bokat in en langresa till Argentina, Uruguay, Brasilien och Chile for ett brollop! Ville till New York i ar med Ed men vi fick lagga det pa hyllan, nasta ar kanske...



Kommentarer
Postat av: Emmy

Kul att läsa din lista! =) Kram

2011-03-29 @ 02:15:02
URL: http://blogg.amelia.se/bortabrabloggen/
Postat av: Diana

Om du var tvungen att emigrera, vilket land skulle du välja och varför?

Canada, pga folket och naturen, som påminner om sverige men maffigare

Vilket är ditt första reseminne som barn? Lesotho, i en landrover genom en by med folk som aldrig sett vita, bettan var 10 drog upp t-shirten och tryckte sitt chest (bröst blev fel) mot rutan. Jag vet inte om jag gjorde likadant.

Ditt värsta hotellminne? Med Rayban i Nice, när han inte hade några pengar, jag hade sagt att jag bjöd på resan men han hade inga pengar med sig så jag fick bjuda på allt, han hade inte heller badshorts eller flipflops. Så jag fick mata, sko och klä honom i ett dyrt frankrike.. Lagom kul efter att ha spenderat ett gäng dagar i billiga Thailand och festat och haft kul med Boel och Frida

Vad äter du helst på en hotellfrukost? Om jag är bakis blir det bacon och ägg, annars bara musli med masa frukt och nötter, pannkakor. Har jublivit bortskömd med hotell frukost på jobbet i flera år, så jag äter inte så mycket.

Hur gammal var du när du reste utomlands utan målsmans sällskap för första gången?

14 år med tåg till Danmark, det var en jättevacker resa i ett höstigt landskap. Jag kände mig vuxen.

Vad har du för kommande resplaner (stora som små)?

Uganda i april, Tjöme i augusti, Amsterdam i Augusti, kanske tillbaka till Uganda i September, Grekland i november, och Australien till december, nya zealand i januari.

2011-04-01 @ 10:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0