Aussie!






Igar blev Ed australisk medborgare! :)

Jag ska ocksa fixa mitt citizenship nu i ar, jag och Anna har tankt gora det ihop.

Jag ar en permanent resident vilket betyder att jag i princip kan stanna i Australien hur lange jag vill, sa lange jag ansoker om det vart femte ar och inte bryter mot nagon lag. ;)

Men vill garna bli medborgare eftersom det gor saker lite lattare.

Da kommer jag fa ett australiskt pass, och slippa ansoka om permanent residency vart femte ar.

Plus att man har hort nagra skrackhistorer om folk som har bott i Australien i 20-30 ar som permanent residents och sedan far en prick i registret for nagot litet brott och blir hemskickade direkt. (Inte for att jag har tankt bryta mot lagen men anda... ;))

Daremot sa tycker jag lite synd om t.e.x tyskar o amerikaner som inte kan ha tva medborgarskap...

Jag hade aldrig gett upp mitt svenska pass, aven om det slutar med att jag bor har resten av livet.





Kommentarer
Postat av: Swedish Army Wifefe

Kan inte amerikanare ha dubbelt medborgarskap? Vi hade planerat att jag ska bli amerikansk citizen efter 5 år här, och sen efter att G har gått i pension från det militära skulle vi bo i Sverige tillräckligt många år för att han också skulle kunna få dubbelt. Men då går inte det alltsa....attans!

2011-05-20 @ 19:00:27
URL: http://www.swedisharmywife.com.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0