fåfänga


At middag pa Wagamama i Darling Harbour med Anna o Sara igar kvall och namnde att jag ska bleka tanderna pa onsdag.

Fick ett erbjudande om att gora det for $49 (cirka 300 kr) nar det annars kostar runt $230 (1380 kr) och eftersom jag ar en sucker for a bargain sa nappade jag direkt.

Iallafall, Sara namnde da att det at sa vanligt nufortiden att gora massa skonhetsbehandligar m.m att ribban pa hur en snygg tjej ser ut har hojts.

Hon har langt har och sa att hon brukade tycka det var tjockt men nu tycker hon det kanns tunt om hon inte har i sina clip-ons harslingor.

Tankte pa det pa taget hem och det stammer ju pa ett satt.

Folk lagger pengar pa fejk-har, ogonfransar, naglar och solbranna.

Visst finns det manga fall dar sadant gor att personen ser varre ut an nar dem ar naturliga, men oftast sa ser det ju anda ratt snyggt ut med forlangda fransar och lite extra tjockt harsvall.

Hur ofta hor man inte folk som sager att dem kanner sig fula om dem inte har sina akrylnaglar fixade, harclips i och spraytan? For nagra ar sedan brukade det racka med lite smink och en blow-dry for att man skulle kanna sig snygg.

Jag har testat akrylnaglar och tyckte inte om det, kandes bara plastigt.

Har aldrig gjort en spraytan for jag ar radd att det skulle bli mer tandoori an pepparkaka pa min bleka hy.

Gjorde ogonfransforlangning i nagra mander och alskade det men slutade pa grund av kostnaden.

Brukade sola solarium nar jag bodde i Sverige men skulle aldrig gora det igen.

Och min harforlangning var gratis, annars hade jag inte gjort det.

Frisoren sa att den var vard $1000 (ca. 6000 svenska) och det enda jag tankte var `hur kan folk lagga 6000 spann pa o ha langre har i nagra manader?'

Det ar val darfor jag inte har testat fler grejer, jag tycker det ar lite bortkastade pengar ibland.

Koper hellre nya klader eller skor eller annu battre, sparar till en resa nagonstans! (dar solbranna ingar ;))

Men som sagt, pa onsdag bleker jag tanderna, sa fåfäng ar jag. ;)


Vad ar det fåfängaste ni har gjort? Nagra behandlingar ni inte klarar er utan?





Bild fran igar, en liten bit av vackra Darling Harbour >:)





Kommentarer
Postat av: Emmy

Haha, jag tror vi alla känner lite dubbelt för det där. Jag brukade ha akrylnaglar när jag bodde i USA för det var så sjukt billigt där. Nuförtiden gör jag ingenting faktiskt, mer än att klippa och slinga håret då och då. Har levt på lågbudget pga plugg och resor så länge att jag inte riktigt har vant mig vid att ha pengar att spendera nu... Men massage skulle jag vilja unna mig ibland, ska nog ta och boka in något. Kram!

2011-05-26 @ 08:32:38
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: ewa

Jag går och gör mina naglar lite då och då, ingen akryl dock. Har aldrig orkat med hårförlängningar och är livrädd för att bli en morot om jag spraytannar mig ;)



sv: Det är ju disney som gör filmerna så dom är lite förutsägbara. Men Johnny Depp, damn! Den sista var riktigt bra faktiskt, man slapp ju Kiera Knightley iaf så jag är nöjd :)

2011-05-26 @ 12:24:31
URL: http://16000kilometers.blogspot.com/
Postat av: Jess

Hamnade på din blogg för första gången! Har själv bott i Aus i 8 mån och ville mer än gärna stanna kvar. HUR tusan får man medborgarskap?? vet du det?



Vad jobbar t ex du med?



Vart I Sydney bor du?



Kram!

2011-05-26 @ 13:50:16
Postat av: Maria M

HAHA, ja det kan vara jobbigt när de är övertrevliga på vissa ställen. Ne jag är nog inte så fåfäng, jag går inte ens till frisören. Det hade varit kul att bleka tänderna någon gång iaf. Vad kul att du är nominerad till priset, jag håller tummarna för dig! KRAM

2011-05-26 @ 20:02:44
Postat av: Christina

Intressant inlägg :-) Jag skulle säkert göra mer fåfänga saker om jag hade pengar över som jag kunde lägga på det... men jag sparar hellre till resor eller som du, köper kläder och skor. Men man märker ju hur hyn förändras nu vi 30-strecket... :-) Botox verkar vara vanligare än att gå till tandläkaren här men det är något jag a l d r i g skulle göra. Hu så läskigt! Testade akrylnaglar till vårt bröllop, det var snyggt men väldigt opraktiskt! Så för mig blir det mest att jag lägger pengar på klippning och slingor och unnar mig en ansiktsbehandling ibland (ja sådär en gång i halvåret...)

2011-05-26 @ 22:01:37
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com
Postat av: Emmy

Hej finaste och tack för din kommentar, jag är jätteglad! Sydneyresan blir nog inte av denna gång, biljetterna är svindyra. Kan hända att jag bokar en sista minuten om det finns något billigt tillgängligt. Men en vanlig weekend i Sydney ska vi nog kunna få till så småningom!! Kram

2011-05-27 @ 04:47:06
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0