Fegis



Imorse kankade jag med mig en 5-liters burk med tomat och linssoppa som jag lagade igar kvall till jobbet (lunch for hela veckan).

Nar jag kom till North Sydney Station runt nio-tiden, mitt i rush hour (cirka tusentals manniskor pa perrongen) brister plastpasen och ut kommer linssoppa.

Cirka en liter rann ut pa golvet, sag ut som en stor spya.

Emma, min kollega som var med mig, hjalpte mig torka av burken och mitt i allt halkar en man pa `spyan'.

Emma skyndar over till tagvakterna for o kolla om det fanns nagot vi kunda torka med men mannen har hunnit fore och gormar nu om att han ska minsann stamma CityRail (tagbolaget) och fa skadestand for att han halkade. 

Emma sager ingenting utan springer tillbaka till mig o vaser `Skit i o saga till, ga harifran annars stammer han dig istallet!'

Sa jag tog min soppburk och smet ivag.

Kanner mig lite dum nu. Och orolig for att tagvakterna ska kanna igen mig!

Hade ni stannat kvar och sagt till?



Kommentarer
Postat av: sara

Ha ha ha Boel! Förlåt att jag skrattar men guud vilken otur alltså. Jag skrattade mig igenom hela inlägget. Jag hade inte sagt till heller med tanke på om han stämmer dig ;) pinsamt värre för det var väl många som såg dig :)

2011-05-23 @ 10:12:28
Postat av: Boel

Hahaha det e lungt, jag skrattade ocksa tills mannen vurpade I soppspyan;) japp typ tusen pers som sag plus att det nog kom med pa CCTV kameran ocksa!

2011-05-23 @ 10:46:30
Postat av: Christina

Vilken himla otur!! Men väldigt komiskt :-) Jag hade nog inte sagt till om det hänt i här i USA där alla är så galna i att stämma varann :-)

2011-05-23 @ 19:34:36
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com
Postat av: Alice

Hahaha lite jobbig situation!

2011-05-24 @ 09:16:36
URL: http://alicezurek.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0