Jag,19



Knycker en lista fran Anydaynow

Och tanker tillbaka pa aret nar jag var 19.

Nar jag fyllde 19 i juni 2003 hade jag nyss tagit studenten och hade ett virrvarr med drommar och stallen jag ville aka till.

Slets mellan viljan att plugga journalistik pa universitet och samtidigt ge mig ut i varlden och resa.

Efter att ha jobbat inom hemtjansten i lilla Gislaved hela sommaren akte jag till Goteborg med min aldsta syster och gick bartenderskola.

Tillsammans med tva av mina bastisar, syrran och tva nya vanner fran bartenderskolan drog jag sedan ifran hostens kyla och spenderade tva manader pa Gran Canaria. Lite jobb, mycket fest.

Kom hem till jul, borjade jobba inom hemtjansten igen och holl pa o bli galen pa jobbet och lilla Gislaved.

Fick jobb som black jack croupier pa nattklubbar i Goteborg. Flyttade.

Tog slut med mitt ex efter att ha bott ihop cirka tva veckor. Flyttade in med en kompis i Goteborg i nagra veckor. Skaffade andrahands lagenhet vid Redbergsplatsen och bodde med Frida.

Fyllde 20. Resten ar en annan historia :)

Nar jag var 19...

Lyssnade jag på:
oj, minns knappt. Jobbade pa nattklubb sa fick hora all min musik dar. (Vem hade rad med CD-skivor?:) Kommer ihag att jag alskade One Thing med Amerie.

Mitt favoritradioprogram var: lyssnade aldrig pa radio.

Jag gick upp varje morgon klockan: jobbade oftast till fyra-tiden och motte jag upp med dem andra croupiererna for o ata efter, gick ut o festade eller gick hela vagen hem till Malin i Johanneberg, sa sov jag oftast till tva-tiden.

Och klädde mig i: tighta Miss 60 jeans instoppade i boots, urringade linnen till fest, midjekort vinterjacka med palskrage. (nej, det var ingen bra look jag vet).

Till frukost åt jag: nar jag vaknade var det dags for lunch. `Frukost' var ibland en varm kycklingmacka pa Tintin vid femtiden pa morgonen efter jobbet.

Till skolan åkte jag: buss. Kom in pa Goteborgs Universitet och trodde pa fullt allvar att jag skulle kunna jobba fyra-fem natter i veckan och plugga tre dagar i veckan. Funkade i ungefar tva veckor innan jag hoppade av.

Mina favoritämnen var: pluggade mediekommunikation i de korta tva veckorna och gillade det.

Mina värsta ämnen var: inga.

Mina bästisar hette: jag tycker inte om o `valja' bastisar. Det fanns fler an en. Men manga av mina nuvarande bastisar ar samma som nar jag var 19.

Jag var kär i: min davarande pojkvan.

Efter skolan: skola hit o dit, jobbade inte folk nar dem var 19? ;)

Jag åt: Allt utan att ga upp i vikt (det var glada dagar det:) Kopte pizza fran pizzerian pa hornet. Kycklingmackor pa Tintin. Forsokte lara mig laga mat men lessnade eftersom det aldrig smakade gott.

Mina favorit Tv-program var: inga, vad jag kommer ihag. Kollade knappt pa TV.

Jag längtade efter:
att resa runt varlden.

Mest av allt mådde jag: upp och ner. Valdigt less nar jag bodde hemma i Gislaved. Glad pa Gran Canaria. Mycket ensam nar jag forst flyttade till Goteborg. Mycket glad efter att ha hittat fina vanner i min nya stad. Forvantansfull men samtidigt ledsen efter att ha blivit singel. Tyckte overall att livet var spannade! :)




Vad gjorde ni nar ni var 19?

Kommentarer
Postat av: ewa

Hahaha men herregud är du från Gislaved? Jag växte upp i Värnamo. Den första svensken jag träffade här i Sydney var också ifrån Gislaved. Det måste vara något speciellt med dom städerna som gör att man bara vill bort :)

2011-05-03 @ 09:15:40
URL: http://16000kilometers.blogspot.com/
Postat av: anydaynow

Åh, kul läsning! (Heter visserligen inte Emmy, men det kan jag väl stå ut med när jag trots allt bloggar anonymt! Haha)

2011-05-03 @ 09:40:52
URL: http://enderadagen.blogspot.com
Postat av: ewa

sv: haha världens är väldigt liten! Men vad skönt det kan vara att slippa den staden. Ibland känner man alla lite för mycket haha :) Hon heter Matilda Åkerberg :)

2011-05-03 @ 10:33:15
URL: http://16000kilometers.blogspot.com/
Postat av: Emmy

Kul läsning, den ska jag låna! Kram

2011-05-04 @ 02:02:12
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0