Raclette

Precis kommit hem fran avskedsmiddag hos Audrey, som aker hem till Paris nasta vecka.
Vi at raclette, fransk ratt dar man lagger racelette ost (eller stinky blue cheese som jag alskar!) pa en platta och smalter den i en speciell liten grill. Sedan haller man den smalta osten over en tallrik potatis/skinka/salami/vad man nu gillar (allt smakar ju gott nar det ar tackt i smalt ost, eller hur??)
At alldeles for mycket, sa himla gott o mysigt med en varm grill mitt pa bordet nu nar det har borjat bli kallt ute.
Audrey ville garna bli befriad fran en del av hennes klader, skor och koksgrejer som inte kommer fa plats i resvaskan och sjalvklart erbjod vi oss att hjalpa till ;)
Hon hade fina Gucci och Repeto skor och mycket klader fran Oxford dar hon jobbar.
Tyvarr sa ar hon en storlek mindre an mig i bade klader och skor sa vad fick jag noja mig med? En stavmixer!
Patetiskt eller vad .... Soppor here I come! ;)
Hoppas ni far en bra lordagskvall hemma!
X

Kommentarer
Postat av: Maria M

Jag hade behövt stavmixern, de är tydligen jättebra att göra barnmat med =)! Jag tror att du alltid kommer att sakna sverige och din familj mer eller mindre. Du är säkert nere i en period nu eftersom det var ett tag sen du träffade familjen. Jag kan klaga att jag har långt till familjen men vi bor iaf i samma land. Stor kram till dig!

2011-05-14 @ 19:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0