Belo Horizonte


Igar landade vi i Belo Horizonte och akte hem till Carol och hennes familj.

Ingen kan engelska forutom hennes bror men det gar bra anda :)

Familjen har tre maids som gor allt hemma, fran matlagning till stadning och tvattning.

Kanner mig lite dum nar de tvattar ens klader och baddar ens sang pa morgonen, och de later en absolut inte gora nagonting sjalv. :S Lite svart att vanja sig vid.

Kommer ihag nar jag forst larde kanna Carol for fem ar sedan och hon berattade att hon aldrig baddat en sang eller ens kokat ett agg. Forstar varfor nu :) (Men hon beter sig inte bortskamt!)

Huset ar fullt av liv och rorelse, hemhjalpen hade tre av sina barn har idag, plus att en tjej som kom for att gora vara naglar hade med sig sin dotter. Vi har fem vanner till har fran Sydney, och Carols vanner harifran Belo Horisonte kom forbi for kaffe.

Tog en liten paus fran allt liv i eftermiddags och satte mig i bubbelpoolen pa takterassen med H och Dave. Gott!









Deras fina chow chow Bubba!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Vissa har det bra minsann :) Nej men jag var med om liknande situationer i Kenya och var alltid obekväm med det..

2011-11-07 @ 08:36:36
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0