Roliga minnen



Gick igenom lite av flyttlasset (vi har forresten fortfarande inte fatt nycklarna till huset...) och hittade det har tidningsurklippet fran 2005.

Innan jag akte till Australien ringde jag runt till nagra lokaltidningar i Gislaveds-trakten och fragade om jag kunde fa skriva kronikor for dem medans jag var ute och reste.

De tackade nej, men Varnamo Nyheter fragade om de inte kunde gora en artikel om min resa Down Under.

Sa det har var resultatet. Ar glad att jag har sparat urklippet, var roligt att satta mig ner o lasa det imorse.

Om hur en `kompis' (H) skulle mota mig pa flygplatsen i Sydney och `hjalpa mig tillratta' och att jag bara skulle stanna i Australien i ett ar (kommer ihag att mamma laste det och sa `du ska ju bara stanna tre manader, det har du lovat!' Sex ar senare sitter ar jag fortfarande har...)

Pratade aven om mina planer att efter Australien aka till Barcelona och battra pa min spanska, och sedan soka in till journalisthogskolan.

Tank vad planerna andras... :)






Kommentarer
Postat av: Emmy

Jodå, visst är det så =) Livet är ju som det är, och väl är väl det! Sydneyresan blev uppskjuten tills mamma kommer, mest för att jag inte har råd att åka nu när jag är mitt i flytt och måste köpa en del möbler... :-( Men i 13-15 februari kommer vi dit (fast mamma vet inte om det än, det är hennes födelsedagsöverraskning!). Kram!

2011-11-23 @ 03:48:03
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Nadja

Men gud vad roligt att ha.. Så du kände H redan innan du flyttade över, det visste jag inte :)

2011-11-23 @ 07:07:36
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Sara

Åhh den här kom jag ihåg! Tänk att det blev som det blev.

2011-11-25 @ 19:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0