Vackraste kyrkogarden, och Eva Perons grav



Om ni en dag befinner er i Buenos Aires rekommenderar jag ett besok till kyrkogarden i La Recoleta.

Storsta och vackraste kyrkogarden jag nagonsin har sett.

Plus att Eva Peron ar begravd dar.

Jag maste erkanna att fast jag ju kande igen namnet sa visste jag inte mycket om Eva Peron, men jag lyckades haffa en av turisterna vid hennes grav som var med pa en guidad tur och fragade honom hundra fragor, sa nu vet jag lite av hennes historia iallafall.

Vill aven se
Don't Cry for me Argentina filmen for att lara mig lite mer.

Fick aven hora om en till intressant grav, se mer i slutet av inlagget...

 




Familjen Duarte graven, dar Eva Peron ar begravd med sin familj.







De tva bilderna ovan ar av en grav for en ung kvinna som blev mordad nar hon var pa semester i Europa.

Hennes hund, som var kvar i Argentina, dog pa samma dag.

Hon var enda barnet och hennes foraldrar inredde hennes gravvalv till en exakt kopia av hennes sovrum, och hon begravdes dar med sin hund.


Kommentarer
Postat av: Sara

Den här kyrkogården har jag sett i någon film, förmodligen i en skräckis ;) Låter konstigt att säga vackert om en plats för döda men jag hade gärna besökt den!

2011-11-25 @ 18:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0