La Boca


La Boca ar en av de fattigaste omradena i Buenos Aires men ack sa vackert!

Hus i alla regnbagens farger, tangoshower i restaurangerna, kullerstensgator och en fin marknad.

Vi letade efter en restaurang H hade last om i en reseguide men nar vi fragade efter vagen blev vi tillsagda att inte ga dit for att den lag i ett omrade polisen inte patrullerar. Inte konstigt att restaurangen kallades La Bocas "best kept secret" i reseguiden om folk inte vagar ga dit!

Vi sag en Maradona look-a-like vars jobb var att sitta pa en stol under ett parasoll hela dagen och ta betalt for att lata folk bli fotograferade med honom.

At chokladdoppade churros fran ett bageri.

En man skrek "You're the most beatufil girl in La Boca!" till mig (tror det var mina kortkorta jeansshorts han gillade...)

Efter det bar det av till La Recoleta for att se Eva Perons grav och ata lunch. Mer om det i ett annat inlagg.

Nu ska jag gora mig iordning, snart kommer Carol och Dave for rodvin i varat hotellrum innan det blir middag.










Kommentarer
Postat av: Di

Så roligt att läsa dina inlägg, svårt att fatta att du är i Sydamerika! Jättefina bilder.

2011-10-29 @ 10:25:24
Postat av: Mia

Vill höra mer om Eva Peron. Tror jag sett Don't cry for me Argentina en sisådär fem gånger. :)



2011-11-07 @ 17:33:13
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0