9000 kr pa kaffe?!



Har insett hur mycket pengar jag lagger pa mina takeaway lattes jag har blivit beroende av.

$3.80 x 365 = $1387

$1387 x 6.5 = 9015.50kr

9000kr pa kaffe varje ar (?!)

Och det ar om jag bara dricker en om dagen...!

Jag som for sisadar 4 ar sen inte ens drack kaffe!

Nu agr det ju knappt halla sig vaken pa taget till jobbet om man inte har koffein i handen.

Sa gar det nar man blir tillsammans med en cafeagare/kaffenord...

9000kr ar ju nastan en returresa hem till Svea varje ar!

*angest!*




Kommentarer
Postat av: Anna

Lugn! Gör inget förhastat som att lova att sluta med kaffe... det är ju enda anledningen att stiga upp på morgonen!!

2011-10-20 @ 09:26:08
URL: http://www.life-of-anna.blogspot.com/
Postat av: Di

Ta med kaffe hemifrån i termos varannan dag, inte lika gott men det håller dig vaken och du kan se fram emot varannan dagen där du får riktigt kaffe. Jag tänkte på hur ofta jag kan unna mig kaffe häromdagen och kom fram till att en om veckan är ok. Med tanke på att jag är trainee och inte tjänar ett lingon ännu. Imorgon ska veckans kaffe inmundigas med en CS-are från Kina med det okinesiska namnet Cindy.

2011-10-20 @ 11:48:51
Postat av: Mia

Huh, jag vill inte tänka på vad jag lägger på cola light! (dricker inte kaffe så jag inhämtar mitt koffein därifrån)

2011-10-20 @ 22:26:28
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Lina

Jag vet! Jag räknade också på det för ett tag sedan. Jag jobbar ju hemifrån oftast, så nu har jag tvingat mig själv att göra mitt eget kaffe hemma och bara köpa take away på helgen eller de dagar jag inte jobbar hemifrån.

2011-10-21 @ 02:33:46
URL: http://linasdag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0