Besviken



Var utvald till att ansoka om en manads jobb i London pa en tidning genom Rotary.

Hade redan hunnit fantisera ihop hur jag skulle jobba pa en tidning mitt i London mandag till fredag, shoppa pa Oxford St, aka till mina favoritmarknader i Notting Hill och Camden, och halsa pa familjen i Sverige och syrran i Florens pa helgerna.

Drogs tillbaka ner pa jorden idag nar jag fick ett mejl fran Rotary dar det star att vi kommer vara uppbokade for jobb/studiebesok/social events varje dag forutom tre timmar om dagen, da vi `borde' umgas med varan vardfamilj.

Suck.

Men det som fick mig att ga fran `kanske man skulle aka anda...' till `nej' var nar huvudkontoret sa att de fyra veckorna kommer dras fran mina ihopsparade semesterdagar.

Visst, det ar en jattebra mojlighet att jobba pa en tidning i ett annat land, och det ar gratis flyg och boende men mina semesterdagar ar for dyrbara. Jag aker hellre hem till Sverige hela juni nasta ar (vilket jag planerar att gora).

Kanns trist att det inte var som jag tankte men men...



Kommentarer
Postat av: Jenny

Men så kan de ju inte göra! Ni åker ju iväg på jobb och då kan ni ju inte förväntas ta av era egna semesterdagar. Fy vad dåligt!

2011-09-09 @ 08:56:56
URL: http://nopainnogainbaby.blogspot.com
Postat av: Swedish Army Wife

Vilket antiklimax, vem vill förlora fyra veckors semester liksom?

2011-09-10 @ 19:06:45
URL: http://swedisharmywife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0