Catching Up





Efter Bikram yogan igar traffade jag Eadie som har kommit tillbaka till Sydney efter hennes 2,5 manads semester! Hon har varit hemma i Polen for att traffa sin mamma, och semestrade i Italien och Frankrike.

Vi satt lange med varsin stor kaffe pa H's cafe och pratade om vara semestrar (jag har ju ocksa varit hemma, om inte lika lange som henne :)) och bytte fodelsedagspresenter (hon fyllde 30 i slutet pa augusti och jag fyllde ju 27 i juni).

Fick aven se hennes nya inkop; Ed ar lite shoppingberoende och hade handlat massa, massa fint i Paris och Italien.

Berattade att hon var sa jetlaggad i Paris att hon nastan kopte en Chloe vaska for 2500 euro! Hon hade redan rackt over kreditkortet nar, som tur var, expediten sa hur mycket den kostade. Vilken mardrom att vakna upp pa hotellet dagen efter och inse att man spenderat storre delen av semesterkassan pa en vaska forsta dagen (aven om den sakert var jattesnygg;)

Vi pratade aven om att aka till New York en vecka i var (europeisk var, mars/april).

Eadie har en kompis som bor pa Manhattan som kan erbjuda gratis boende.

 Vi pratade om att aka forra aret men det blev inte av for Ed ville skaffa sitt australiska pass forst (det ar krangligare att fa en USA visum om man soker pa ett polskt pass).

Men nu ar det fixat, vi maste vi bara spara ihop pengar! :)







Kommentarer
Postat av: THE NEW YORK THING -

åh new york, dit vill jag också åka!

2011-09-12 @ 16:06:40
URL: http://thenewyorkthing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0