Svensk-kvall



Gick till Establishment for champagne och Hugos for cocktails och pizza igar med fyra svenska tjejer. :)

En av dem var Emelie, som horde av sig genom bloggen efter att hon last det har inlagget.

Hon tog med sig Jessica fran Sandshult, som ar nara Hultafors (sma samhallen utanfor Boras) dar Susanna ar ifran! Och Emelies pojkvan ar i flottan, som Susannas man.

Varlden ar liten och man har altid nagot gemensamt med folk :)

Det var kul att fa prata svenska en hel kvall o lara kanna lite nytt folk! :)




Hugos dansgolv... alskar discokulorna!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag var i Central- och Sydamerika i sex manader :) Heeeelt otroligt fantastiskt, ar sa avundsjuk pa er som ska dit. Vill sa garna aka dit igen!



Flog till Los Angeles och var dar i 10 dagar, sen korde vi ner till Mexico, och reste sedan landvagen (med buss) genom Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua och Costa Rica, sen flog vi fran Costa Rica till Ecuador (alla sa att det var for farligt for att aka landvagen genom Colombia och vi hade inte rad med flyg, angrar det saaaa mycket!), och sedan fortsatte vi med buss genom Ecuador, Peru, Bolivia, Paraguay, Uruguay, Brasilien och Argentina. Pjuh!



Det finns ju sa manga fantastiska stallen, men vi fastnade i en liten surfby vid Ecadors kust hur lange som helst, och Brasilien ar ju helt otrligt ocksa. Och Bolivia. Och Guatemala (fast det ar ju centralamerika..). Och Peru. Alltsa, gar inte att valja bara en plats att rekommendera :)



Men som du ser, akte aldrig till Chile tyvarr, sa kan inte rekommendera nagot dar :(

2011-09-02 @ 05:56:47
URL: http://liveasiftoday.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

Jaa det var fantastiskt, onskar jag hade kunnat stanna dar langre an sex manader men jag far val vara ganska nojd ;) Men tillbaka ska jag absolut en vacker dag!



Rio ar otroligt, var dock aldrig i Belo Horizonte eller Buzious... Men helt seriost, ALLTING ar typ sa vackert i Sydamerika att jag ar helt saker pa att ni kommer njuta av varenda ogonblick :)



Och 3,5 veckor ar inte sa pjakigt! Jag har inte haft semester sen... Jag vet inte ens nar. Tva veckor i Sverige forra sommaren, men forutom det har jag tpy inte ens lamnat Sydney sedan 2008... :(

(Eller jo, Melbourne en helg typ!). Sa less!

2011-09-02 @ 06:19:46
URL: http://www.liveasiftoday.blogspot.com/
Postat av: Emmy

Ah, good old Establishment! =) Ha en fin helg! Kram

2011-09-02 @ 08:24:03
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Rebecca

Njae alltsa jag var ju hemma i 2008 (jul), och sen akte jag dit tva veckor i Juli forra aret... Men inget darimellan, nej. Akte inte dit iar heller, och nu vet jag faktiskt inte nar jag kommer kunna aka igen eftersom jag nog kommer hamna pa bridgingvisum i Mars pa obestamd framtid, sa om jag har otur drojer det nat ar innan jag kan halsa pa i Sverige igen :(



Det ar val bade tid och pengar det hanger pa, pluggar ju sa kan bara halsa pa under loven, och under loven valjer jag oftast att jobba heltid eftersom jag bara far jobba halvtid under terminerna, sa ar konstant fattig... Hatar att vara student!



Men slutar i November, sa efter det ska jag val atminstone ha mer pengar (kanske dock inte mer tid dock, haha!)

2011-09-02 @ 08:43:03
URL: http://www.liveasiftoday.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Hejsan, det var verkligen en rolig kväll. Vi får dra i hop nåt liknande igen snart.

2011-09-03 @ 01:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0