Paparazzi



Jobbdagen var lugn idag, intervjuade en 51-arig kvinna som for nagra dagar sedan slog rekord som forsta kvinnan att springa genom Simpson Desert oknen har i Australien. 664km i tio dagar over 1350 sanddynor (en av dem var 40m hog) i ibland 45-gradig varme. Plus att oknen kryllar av dodliga ormar och dingoes.

Och det var for att samla in pengar till ett hospice i Manly som tar hand om barn med obotliga sjukdomar.

Inspirerande, eller hur? Det visar hur mycket man faktiskt kan gora om man bara tranar och vill. Och hur stark man maste vara mentalt for att klara av att springa langt. Hjarnan ger alltid upp fore benen, som de sager.

Lugnet kom till ett abrupt slut nar vi fick nys om att pojkbandet One Direction var i anrheten ochj surfade. Jag och en fotograf fick skynda ner och sedan var det stressigt att hinna skriva artiklen innan deadline. Sarskilt svart eftersom jag knappt hade nagon aning om vilka One Direction var, fick ge mig sjalv en snabbkurs med hjalp av Google! ;)

Las artikeln har





Kommentarer
Postat av: Nadja

han till höger ser väl ut som den där justin bieber.. aldrig hört talas om dem dock..

SV: ibland när jag inte vill att han ska veta vad jag säger, typ när jag är sur och bitchar till mina svenska tjejkompisar är det inte lika kul att han fattar så mycket..

2012-04-12 @ 10:36:16
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Love in LA

Wow, vilken kvinna! Det är verkligen inspirerande :)



Du verkar ha ett roligt jobb som får träffa härliga och fantastiska människor :)

2012-04-13 @ 01:29:19
URL: http://lifeandloveinla.wordpress.com
Postat av: Sofia

Ja såna människor är verkligen inspirerande!

2012-04-13 @ 07:22:00
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0