Inspirerande vanner



En av mina vanner, Elsa ska raka av sig haret den 8 maj pa Hs cafe for att samla in pengar till cancerforskning.

Har hittar ni hennes sida.

Hon har langt, vackert har och jag tycker det ar sa modigt att hon ska gora detta!

Hon har precis fyllt 40, ar enstamstaende mamma till fyra barn (den aldsta sonen ar 18 och tva av dem ar 5-ariga tvillingar) och ar helt enkelt inspirerande!

Jag har haft riktigt kortklippt har (ca 3cm) forut och jag har haft cancer. Min pappa och systerdotter dog av cancer och jag har tyvarr manga i min familj och slakt som har haft eller just nu lider av denna vidriga sjukdom. (Nagot jag inte skriver mer om i bloggen eftersom det involverar andra pa ett mycket privat satt).

Vad jag forsoker saga ar att jag trots detta inte vet om jag skulle vaga raka av mig haret.

Jag har inget langt, tjockt svall men tror anda att mitt sjalvfortroende skulle krympa till pyttelitet om jag inte hade nagot har. Det later, och ar, valdigt ytligt men det ar sant.

Istallet ska jag donera pengar till Elsa och jag hoppas att hon nar sitt mal pa $5000 (ca 30.000 svenska). Go Elsa!


(Elsa har for ovrigt, som ni kan se pa bilden nedan, valdigt bra smak nar det galler tishor ;)






Kommentarer
Postat av: Emmy

Väldigt modigt och inspirerande, ska kika in där! Galet snygg klänning i inlägget nedan förresten! Ha en skön ledig dag imorgon =) Kram

2012-04-24 @ 09:19:52
URL: http://bortabrabloggen.com
Postat av: Ida

Din vän Elsa, vilken inspirerande människa! Imponerande!



På skolan där jag går så hade dom ett event där några är med och låter sig bli rakade. Dock bara killar men bra vilket som. Jag tror det drog in ca $1000 vilket är toppen!



Jag funderade på det då en av mina familjemedlemmar har cancer men jag kände att jag har för första gången riktigt fint hår som äntligen börjar få lite längd. Fåfängt ja men jag la en slant istället. Det fungerar det också.

2012-04-24 @ 14:30:37
URL: http://edaah.blogspot.com/
Postat av: Anna - Swaussie

Oj, tror jag är på din sida där. Hade nog varit på tok för feg för att testa det. Men modigt av Elsa!

2012-04-24 @ 14:41:44
URL: http://swaussie.se
Postat av: agnes

Ja, fruktansvärt modigt!!! Men jag håller med som dom flesta andra här, jag själv skulle nog vara för feg, att ha fint hår är tyvärr jätte viktigt för mig

2012-04-25 @ 00:22:56
URL: http://www.framtidsvis.wordpress.com
Postat av: Sofia

Starkt! Jag vet själv hur det är att drabbas direkt och indirekt av denna hemska sjukdom och håller hårt på alla som tar ett extra kliv för att bekämpa den!

2012-04-25 @ 07:29:58
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0