Helg lista

 
En lista fran Emmy's blogg!
 
Roligaste: Musikal premiaren pa Opera Huset i lordags.
 
Fortskaffningsmedel: I sondags akte jag och H fram och tillbaka till Bunnings och Cronulla i varan Jeep Defender. Den ar super nu nar vi renoverar - man kan vika upp bada satena darbak och den ar bade hog och bred sa vi far plats med massa grejer. Tog hem en hel hog med skrap (ink. en flyscreen dorr som ska slangas, den var sa lang att den stack fram mellan mig o H i framsatet. Inte det lattaste att kora med den mellan oss).
 
Kallaste: Natterna var kalla bada tva, och i lordags regnade det med. Inte alltfor kul nar man gar i klanning och strumpbyxor!
 
Varmaste: Att sitta i solen och sandpappra stolar tills armarna varker, slipa tak, sopa torkad cement fran sovrumsgolvet (efter att ha tappt igen hal i tegel vaggen), bara plankor och en dorr fran bakgarden till jeepen etc. Who needs a gym?!
 
Godaste: Kanapeerna pa efterfesten i Opera Huset i lordags. Var hungrig efter tre timmars musikal och nagra gratisdrinkar och de hade ett langbord med vackert utskuren frukt och serverade salt&pepper friterad blackfisk, goda ostron, risotto bollar m.m. Mums!
 
Mest oväntade: Att fa ga pa musikal pa Opera Huset efter att Mira fick gratisbiljetter! Det var inte forsta gangen jag var i Opera Huset, men daremot forsta gangen jag var pa musikal!
 
Minst oväntade: Att hela lordagen och sondagen spenderades i huset. Den har renoveringen tar nog aldrig slt. Kanns det som.
 
Pensionärsvarning: Jag och H fick och la oss tjugo i nio igar! Hur mycket pensiornarsvarning ar det inte pa den?! Vi var bada helt slut efter en lang dag i huset och klamde i oss massa friterad fisk och pommes frites pa kvallen vi blev helt dasiga och trotta... var dock jatteskont att vakna innan vackarklockan imorse och kanna sig helt utvilad.
 
Trevligaste samtal: Att prata med H om hur fint huset kommer vara nar vi ar fardiga. Det ar det enda som haller oss igang pa kvallarna och helgerna nar vi ar dar!
 
Hur var er helg? Om ni gor listan sa kan ni val kommentera sa jag far lasa era! :)
 
Jag tog inte mycket bilder i helgen men har ar lite bilder som Daily Telegraph tog i lordags
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0