Ord som gar rakt in i hjartat

 
Jag maste fa dela med mig av Emmy's fina dikt som hon la upp pa sin blogg:
 
Vad ska du dit att göra
Varför måste du trilskas så
 
När alla andra växer upp
Varför står du bara och tittar på
 
Det är väl bäst att inse
Livet är inte roligt jämt
 
Ibland måste man jobba vidare
Istället för att söka efter det som är okänt
 
Det river hål i hjärtat
Var gång du ger dig av
 
Kan du inte bara stanna
Du måste lära dig att möta livets alla krav
 
Du ringer hem och gråter
Vi pratar om saknad och det ger lite tröst
 
Men nästa gång vi ses känns fjärran
Det dröjer fram till nästa höst
 
Du vet nog redan
Att du är så älskad av oss här
 
Vi önskar dig all lycka
Fast helst utan avståndet och dess eviga besvär
 
Det liv du har valt
Får jag nog ta och finna mig i
 
Men van vid dina tokigheter
Det kommer jag nog aldrig helt att bli

Kommentarer
Postat av: Elin

Så enkelt och vackert!! Superfint ju.

2012-08-02 @ 13:07:23
URL: http://elinbentzer.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0