Skona jobb klader?

 
Fick den har urskona kjolen av Eadie igar eftersom hon aldrig anvander den.

Den ar stretchig, slutar precis vid knana och ar lika skon som att ha pyjamasbrallor pa sig.

Hade pa mig den till jobbet idag, tillsammans med en svart cardi med mina bekvama (men fina!) laga skinnskor fran Repetto.

Det slog mig hur mycket skonare klader jag har pa mig pa jobbet nufortiden jamfort nar jag forst borjade jobba som journalist. (Det var aven forsta gangen jag jobbade i en kontorsmiljo).

Jag hade alltid sa oskona och opraktiska klader pa mig. Som att det liksom horde till med att jobba ``pa kontor''.

Efter att ha studerat och jobbat som servitris, oftast i shorts och t-shirt, sa skulle jag plotsligt ut och kopa `riktiga jobb klader'.

Och av nagon anledning inhandlade jag varldens obekvamaste garderob.

Jag kommer ihag nar jag fick min forsta intervju med News Limited och insag direkt att jag inte hade nagot vettigt att ha pa mig.

Gick ut for att kopa nya klader och kom tillbaka med en blank, svart polyester skorta med krage och knappar anda upp i halsen. Till det en tight, high-waisted gra kjol i ull som gled upp och stramade nar jag satt ner.

Och sa ett par hoga klackar.

Kommer ihag hur jag svettades nar jag satt och vantade pa huvudkontoret (polyester i Australisk varme funkar icke!), drog i kjolen sa den inte skulle glida upp, och redan hade ont i fotterna av klackarna efter att ha gatt fran tagstationen.

Fick jobbet och gick ut och kopte annu flera blanka skjortor med knappar, high-waisted kjolar som var bade obekvama och fick mig att se gravid ut, och fler par hoga klackar.

Men nu ser mina jobb-klader annorlunda ut.

Varfor ska man vingla runt i klackar pa jobbet? Visst, det kan vara snyggt med fina, hoga klackar men hur skont ar det att spendera 8h i dem pa jobbet?

Jag kor pa laga skor, pa sin hojd ett par skona kilklackar.

Anvander knappt high-waisted kjolar langre, och absolut inte skjortor i svett-material.

Har hellre pa mig snygga klanningar och kjolar i bomull (som inte glider upp nar man sitter ner), toppar i samma material, och skona cardigans. Har jag kavaj sa sitter den lost och ar oknappt.

Och jag ser inte oproffsig ut for det. Det gar att vara snyggt kladd till jobbet utan att lida pin!

Vad tycker ni? Vad ar era favvo-outfit till jobbet?


Kommentarer
Postat av: Anna - Swaussie

Jättefin outfit! jag tycker det är lite överdrivet med jobbklädseln här i Oz.Är ju inte van vid att det ska vara så strikt som det ändå är här. Har ännu inte börjat inhandla min jobbgarderob men ska lyssna på ditt tips och tänka mig för. Det finns ju inget som säger att det inte kan vara bekvämt och snyggt på samma gång. :)

2012-08-26 @ 04:11:11
URL: http://swaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0