Pust!



Supermycket att ta in pa nya jobbet, kanner mig trott och utmattad.

Men det har varit kul!

Skrev dagens forstasida igar (bara en liten artikel som endast blev ett splash for att bilderna var otroliga). Men anda.

Har skrivit manga forstasidor innan men det har var den forsta for en dagstidning.

Idag akte jag till Silverwater jail, en man som har suttit fangslad i over 25 ar for mordet pa sin fru blev utslappt.

Det har bade skrivits bocker och gjorts filmer om mordet.

Att han blev utslappt idag var big news har och runt 15 journalister och fotografer var dar.

En journo som har jobbat for en av Australiens storsta dagstidningar i ca. 6 ar gnallde om hur 'boring' han tyckte det var att vara dar.

Den dagen jag tycker utslappet av en av Australiens mest kanda mordare ar trakigt tror jag jag byter jobb!

Sitter pa farjan nu, testade den privatagda idag som gar mycket fortare och tom har en bar (?!), men som saklart kostar mycket mera av de statligt agda farjorna.

Hoppas ni har en fin dag!


Kommentarer
Postat av: Mia

Kan du dra av sådant på skatten kanske? I Sverige får man ju göra avdrag om man har x-antal mil mellan jobb och bostad.



Förresten såg australiensiska filmen In her skin som precis kommit ut här. Så otäck om en psykiskt sjuk ung tjej som mördar granntjejen, enligt eftertexterna så kommer den tjejen ut ur fängelse 2013 tror jag det var. Kanske en artikel för dig?

2012-02-08 @ 16:04:50
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Maria M

Klart att det blir tröttsamt med nytt jobb, mycket att ta in. Lycka till med allt! KRAM

2012-02-08 @ 21:24:28
Postat av: Emmy

Alltid så med nytt jobb, men låter som du har kul iaf! =) Kram

2012-02-08 @ 22:39:24
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Nadja

Grattis till förstasidan! Och läskigt med mördaren, hoppas att han är förändrad.. Spännande dock, erkände han? Hur gjorde han det? Varför gjorde han det? Lite nyfiken blir man allt..

2012-02-09 @ 10:45:56
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0