Rokforbud


Pa tal om att forbjuda saker (skrev ju om solarium forbudet haromdagen)

Nu har NSW Government bestamt sig for att forbjuda rokning pa alla uteserveringar, alla allmanna pooler, lekparker, buss, tag och farje hallplatser och vid ingangen av alla statligt agda byggnader.

Vad tycker ni, bra eller dalig ide?

Som jag skrev om solariumen, alla vet ju hur daligt rokning ar for halsan.

Kommer forbuden gora nagon skillnad i antalet folk som roker?

Jag tycker det ar bra pa ett satt, de som inte roker inte ska behova andas in cigarettroken fran nagon som sitter jamte en och vantar pa bussen eller vid samma bord nar man ater.

Hur skont var det inte nar de forbjod rokning fran nattklubbar och pubar? Nar jag jobbade pa olika nattklubbar och barer i Goteborg innan forbudet sa var nagot av det varsta med jobbet att kladerna och haret luktade skit nar man kom hem.

Men om rokning ar sa illa, varfor ar det tillatet overhuvudtaget?

Alla vet att alkohol resulterar i mer vald, men anda ar det tilatet att dricka.

Vart gar gransen?

Hur ar det med reglerna hemma i Sverige, far man fortfarande roka pa alla uteserveringar?



Kommentarer
Postat av: Nadja

jag kan inte låta bli att gilla lagen, enbar för själviska orsaker, jag tycker att det är så sanslöst äckligt med cigarettrök, blir illamående och äcklad bara nån går förbi mig med en cigarett.

2012-02-23 @ 09:51:19
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0