Vad tycker ni?



Laste en artikel haromdagen om hur man borde kla sig till jobbet.

Det ar visst helt fel att visa tarna, eg. ha pa sig sandaler. Ooops! :)

Jag har ofta pa mig sandaler (fina sandaler saklart, inte flipflops eller liknande) till jobbet, sarskilt pa sommaren nar det ar upp till 35 grader ute.

Fragade Anna igar kvall vad hon tyckte och hon sa att hon skulle aldrig ha pa sig skor som visade tarna.

Hon jobbar som marknadsforare pa American Express och sa att casual dress ar nog mer tillatet for mig for att jag jobbar som journalist. Och det ar ju sant.

Mina kollegor har ofta pa sig sandaler, for att inte tala om fotograferna som ibland gar runt i t-shirt och shorts.


Hur har ni det pa era jobb? Och vad tycker ni om sandaler till jobbet - ar det ok?







Kommentarer
Postat av: Christina

Först och främst: Vad snygg du är! Alltid!

Tycker nog att det beror på jobbet. Vissa har ju mer strikt klädkod. Fast flygvärdinnan på Hawaiian Airlines hade flip flop och shorts, enda gången jag sett det :-D Här går "alla" (läs nördar) runt i sandaler och flip flops verkar vara en nationalsko :-) Jobbar man i ett varmt klimat så måste det ju vara OK tycker jag :-)

2012-02-03 @ 06:53:45
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com
Postat av: Anna

Jag tycker det är ok i Australien (de flesta arbetsplatser) men till exempel i London så hade det inte kännts ok, eller? Skönt att du välja iaf!

2012-02-03 @ 07:58:51
URL: http://www.life-of-anna.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

Well, jag jobbar ju bara casual nu, sa jag har inte sa mkt att saga till om. Fraga igen nar jag har fatt ett "riktigt" jobb :P



Pa internships som jag gjort inrom PR etc sa verkar det dock vara okej att ha oppen ta eller fina sandaler.

2012-02-03 @ 08:35:26
URL: http://liveasiftoday.blogspot.com.au/
Postat av: Rebecca

Ps. Har du forresten sett att Young Professionals har en drinkkvall pa samma kvall som vi tankte ga ut? Hm.



Har ni kommit fram till ett stalle som vi ska ga till an? :) Ds.

2012-02-03 @ 08:36:48
URL: http://liveasiftoday.blogspot.com.au/
Postat av: Annelie

När jag jobbade på public hospital var det i grova drag no thongs and jeans. Men senare upptäckte jag att det gällde även leggings, inga stilettklackar, inga öppna tår och gud vet vad. Jo, inga armpits eller djup urringning. Inga jympadojor förutom för operationspersonal som ändå har scrubs på. Det mest säkra var burka kändes det som haha! Även om min chef inte sagt något så är det nog liknande på mitt nuvarande jobb. Men jag lovar dig, när jag gått ner i vikt åker ett par jeans på! Såååå snyggt med kavaj till!

2012-02-03 @ 09:14:59
URL: http://gasincandy.blogspot.com
Postat av: Nicole

jag laddar alltid ner så vet inte om de har en motsvarighet.. men du måste se razor va så jävla bra!



och jag tycker sandaler är ok. Jag måste ha uniforms topp i skolan och jag känner mig allergisk till det. Man ska väl få klä sig som man vill sen kanske man inte ska ha värsta utmanande sexiga kläder på jobbet men undiform och säga vilka skor man får ha eller inte tycker jag är fel...men jag har ju en sån där som hatar att bli tillsagd vad jag ska göra när det kommer till hur jag ska klä, äta osv, om det inte hör till mina arbetsuppgifter så rör det inte dem

2012-02-03 @ 12:23:51
URL: http://theweirdone.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tror inte du ar i riskzonen, du ser alltid sa valkladd ut!



Jag far inte visa tar och egentligen finns det fler regler, men oftast handlar det nog mer om sunt fornuft. Vi ska egentligen inte ha oppen rygg, men jag har en maxiklanning som ar vringad fram och bak. Tanker att det jamnar ut sig nar jag visar lite rygg och armar, men inget av benen. Har ocksa en kortare svart klanning, som visar ben men ingen rygg.



IMORGON FAR JAG PENGAR FRAN JOBBET FOR ATT KOPA KLADER! :)

2012-02-04 @ 01:37:05
URL: http://allasalskadeanna.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tycker när du matchar det som du gör så är det okej, du ser både snygg och "korrekt" ut men hade du matchat flipflips med shorts och tubtopp hade jag protesterat. Jag tycker mer det handlar om helheten än tårna per se.

2012-02-06 @ 15:59:11
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej,

hittade hit eftersom jag i jobbet "prenumererar" på de flesta ord som handlar om skor.

Jag tycker det är en bedömning från fall till fall. Situation, övrig klädsel, eventuell klädkod, typ av arbete etc får styra. Förutsättningen för öppna tår är dock att ALLTID hålla fossingar och tår välvårdade!

(Man kan ju alltid göra en Flinck, kostym och barfota... Nog sticker det ut, men fel i jobbsammanhang.)

Ha en bra vår!

Bästa hälsningar

"WebMia"

2012-02-07 @ 09:42:43
URL: http://www.jobi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0