Eyebrow threading


Idag testade jag ogonbryns-tradning for forsta gangen.

Nar jag fick mina bryn fixade infor brollopet i Brasilien blev killen som noppade helt forskrackt nar jag sa att jag brukar vaxa mina.

`No wax!' utbrast han och Carol oversatte nar han sa att vaxning kan fa huden att forlora sin elasticitet.

 Sa idag gick jag och fick dem tradade.

Har hort att det kan gora riktigt ont men jag tyckte inte det var alls farligt. Snabbt gick det ocksa! Kostade $20 (typ 130kr).

Nagon annan som har testat? Vad tyckte ni?


Det nygamla sättet att ta bort oönskade hår med tråd har tusenåriga traditioner från Mesopotamien. Eftersom metoden är väldigt skonsam mot huden används den med fördel i ansiktet och vid ögonbrynsplockning. För personer med känslig hud, t ex psoriasis, passar den bra att använda även på kroppen.

När man avlägsnar hår i ansiktet med pincett ökar blodtillförseln till hårroten och stimulerar återväxten, som ofta kan bli grövre och mörkare. Samma effekt uppnås även vid vaxning av ansiktet.  Med tråd avlägsnas hela hårstrået från roten utan att skada roten eller stimulera återväxten. När man avlägsnar håret med tråd regelbundet blir den positiva effekten att stråna partiellt slutar att växa och att återväxten blir långsammare.





Kommentarer
Postat av: Mia

Ja det här vill jag testa men som du säger många menar ju att det gör rysligt ont. Vaxar mig redan brasilianskt därnere och tycker liksom det räcker med smärta. :)

2012-01-30 @ 21:25:04
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Alexandra (KAKHUSET)

Coolt! Jag vill testa :)

Jag brukar bara noppa dom själv hemma annars.



Svar: Vi har en Canon D10 (undervattenskamera). Den är toppen!

2012-01-31 @ 06:05:52
URL: http://www.kakhusets.se
Postat av: Lina

Jag har trådat mina bryn i 2 år.

Dock har jag inte gjort det på felra månader nu pga att hon gjorde dem för smala sist & jag blev sur.

Det är verkligen bästa sättet att fixa brynen på!

Jag betalar 80:- i fittja ;-)



//Love Selina

2012-01-31 @ 22:12:04
URL: http://loveselina.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jag brukade göra det i kenya, det blir verkligen skitnyggt! Bara de inte tar för mycket såklart :)

2012-02-01 @ 08:25:28
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Di

Jag fattar inte att det inte skulle vara som att plocka brynen? för det är ju samma "action", rörelse.

2012-02-01 @ 23:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0