Dykcert!



Igar kopte jag en kurs for att ta mitt open water dykcertifikat!

Har velat ta dykcert sedan jag dok i Stora Barriarrevet i 2007 men det har inte blivit av.

Forsta gangen jag dok var nar jag bodde i Grekland i 2005, och jag tyckte det var ratt laskigt.

Fick lite klaustrofobi kansla av att vara under vattnet och hora min andning sa tydligt medans oronen dunkade av smarta nar vi simmade djupare ner.

Men nar jag dok i barriarrevet alskade jag det och gjorde om det en gang till samma dag. Instruktoren sa till mig da att jag borde ta ett certifikat.

Det ar ju som att upptacka en helt annan varld dar under ytan, men vackra fiskar och vaxter.

Sa for er som har dykt en gang och inte gillade det - testa igen! Har hort att det ar manga som tycker det ar obehagligt forsta gangen, och det ar ju inte sa konstigt.

I kursen jag kopte ingar tio dyk - langtar redan!

Drommen ar att aka till Papua Nya Guinea och dyka, det ska visst ha nagra av de finaste stallena i varlden for dykning.

Har nagon av er dykcertificat? Dyker ni ofta, och isafall var?




Jag, Diana och en jattemussla i Stora Barriarevet


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag har haft dykcert sen 2005, och tog aven advanced dykarcert i 2008. Alskar det! Har dock inte haft tid/mojlighet att dyka de senaste aren... :( vart ska du ta ditt? Finns det nagra bra dykspots inte alltfor langt bort fran Sydney?

2012-03-28 @ 10:29:32
URL: http://liveasiftoday.blogspot.com.au/
Postat av: Linnea

Åh spännande! :) Har inte vågat prova men det kanske man ska.. Barriärrevet är ju häftigt!

2012-03-28 @ 12:15:37
Postat av: Liza

Hej! Har precis upptäckt din blogg. Riktigt roligt att läsa eftersom jag själv ska flytta till Australien i höst. Var i Thailand i 6 veckor och tog Open Water och Advanced där. Fastnade på en gång för dykning och hoppas få fortsätta så mycket som möjligt med det. Om du tycker det är kul bör du göra advanced också, verkligen lärorikt! =)

2012-03-28 @ 21:03:11
Postat av: Emmy

Jag älskar att dyka, men spräckte en trumhinna som sedan aldrig läkte som den skulle... Fick dykförbud av doktorn, men snorkla kan jag fortfarande som väl är! Kram

2012-03-29 @ 06:01:50
URL: http://bortabrabloggen.com
Postat av: Nadja

Häftigt! Älskar att snorkla men dykt har jag inte vågat mig på ännu..

2012-03-29 @ 21:36:25
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0