I need a hobby



En av fotograferna pa nya jobbet fragade i bilen haromdagen vad jag har for hobbies.

Och jag blev helt stalld.

Hobbies? Raknas fika, ata middag och pimpla vin med vanner? Glo pa TV och ata glass med H? Inte? Da har jag nog inga hobbies.

Mumlade nagot om att jag gillar att laga mat, lasa bocker och simma (vad rolig man later va) och efter ens stunds tystnad sa han sa `det kanske ar jobbet som ar din passion?'

Da kande jag mig annu trakigare. Nog for att jag verkligen gillar mitt jobb, och det sager jag utan minsta ironi i rosten, men det ar ju inte min hobby direkt. Hade jag inte tjanat pengar pa det sa hade jag ju inte suttit pa en redaktion dagarna i anda.

Och hobbies ska ju vara sadant man tycker ar sa kul att man gor det utan betalning.

Jag behover hobbies.

Man kanske skulle signa upp till att lara sig ett nytt sprak. Vill ju bade battra pa spanskan (tva ar pa gymnasiet och tva manader pa Gran Canaria i 2003 rackte liksom inte, jag har typ glomt bort all spanska).

Grekiska vill jag ju ocksa lara mig.

Lara mig att mala kanske?

Skriva en bok?

I samma veva kom ett mejl fran huvudkontoret om att de vill uppmarksamma alla medarbetare som gor volunteering.

De ville ha ett mejl tillbaka snarast om vad man gor for volunteering work pa helgerna.

Och jag blev stalld igen. Jag gor inget sadant *skams*

Har funderat pa att ringa ett djurhem nara Cronulla och fraga om de behover hjalp, och snack med nagra kompisar om att hjalpa till i soppkok rann ut i sanden.



Vad gor ni pa fritiden? vad ar era hobbies? Gor ni nagot volunteeringwork?





Kommentarer
Postat av: Mikaela i San Francisco

Haha. Känner igen mig där. När folk frågar vad jag gillar att göra på fritiden (vaddå, fritid? jag är desperat hemmafru och är ledig hela tiden!!(och hatar det)). Tja, läsa böcker, gå på kafé, dricka vin, träna... Räknas knappast som hobbies. Eller?



Jag voluntärar just nu på två ställen, men det är bara för att jag inte jobbar. Vet inte om jag skulle orkar volontära om jag hade fullt jobb. Men här i USA är det nästan förväntat att man gör det.



Lycka till med att hitta en hobby! (och det är säkert superkul att volontära på djurhem). Kram.



2012-03-02 @ 05:56:03
URL: http://www.songah.se
Postat av: Amanda

Det är ju typiskt att en fotofraf frågar eftersom han säkert har fotografi som hobby!

Jag har ingen hobby (gör dock lite voluntärarbete) me¨n jag tycker alltid det finns projekt som man jobbar med hemma så jag vet inte om man har tid för mycket mer. Och jag skulle säga att läsa är en bra hobby, jag betar av nobelpristagarna i litteratur och jag skulle nog våga mig på att säga att det är mer utvecklande än att bygga dockhus eller limma makaroner på kort.

2012-03-02 @ 15:56:54
Postat av: Rebecca

Haha, jag kanner likadant! Jag ar typ varldens trakigaste manniska tror jag. TYCKER OM att lasa, men har dock inte last en enda bok som inte ar kurslitteratur sen 2010 (pinsamt). Sa jag antar att det inte kan raknas som en hobby jag haller igang...



Har kopt ett startkit och massa tillbehor till att borja gora mina egna smycken, men inte kommit igang med det heller. Jag har typ aldrig tid, eftersom jag jobbar sex dagar i veckan och alltid har massa livsviktiga grejer som maste goras pa min lediga dag. Och pa kvallarna tycker jag mest om att sloa, for jag ar sa trott. Haha.



Vilket liv alltsa...



Plugga lite spanska och hitta den igen skulle vara kul (speciellt nar jag har en egen privat spanskalarare har hemma som jag aldrig utnyttjar...), eller skriva bok (nanting jag velat sen jag var liten), eller sa har Dan och jag pratat om Salsalektioner. Men vi har inte tid! Argh!!

2012-03-03 @ 10:33:24
URL: http://www.liveasiftoday.blogspot.com
Postat av: Di

Hörru inte ska du skämmas för att du inte volontärjobbar. Förresten ska man aldrig skämmas. Jag gillar bilden ;o)

2012-03-04 @ 01:19:31
Postat av: Jenny

Inte ska man känna sig som en tråkig person för att man inte har en "hobby". Vad räknas som en hobby liksom? Du skriver ju den här bloggen t.ex och det måste väl ändå räknas lite som en hobby? Jag tycker det är bättre att snacka om intressen. Att ha en hobby låter så avancerat. Jag tycker det är roligare att veta vad som intresserar en människa- allt från TV-serier och träning till böcker och vad de gillar att göra på helgen.



Men vad spelar det för roll egentligen? Det viktigaste är väl att man själv känner att man lever ett lyckligt och rikt liv.



Själv är jag en überaktiv människa som gillar att vara igång hela tiden. Jag jobbar t.ex ideellt med att organisera en musikfestival och så tränar jag ett handbollslag. Att jobba ideellt är väldigt kul och givande, men samtidigt så tycker jag inte att man ska känna sig tvungen att göra det. Jag tycker att man ska engagera sig i något som man verkligen brinner för och vill lägg tid på..

2012-03-06 @ 15:38:57
URL: http://griffinwithaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0